آفتاب

اطلاعات جدید از کشته‌شدن روزنامه‌نگار آمریکایی به دست داعش

اطلاعات جدید از کشته‌شدن روزنامه‌نگار آمریکایی به دست داعش

واحد مرکزی خبر نوشت:

یکی از مدیران جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که توسط گروه دولت اسلامی (داعش)‌ کشته شد چهارشنبه گفت این سازمان کمی پس از حملات هوایی آمریکا به مواضع دولت اسلامی در شمال عراق به خانواده فولی هشدار داده بود که پسرشان را خواهد کشت.
فیلیپ بالبونی مدیر کل پایگاه خبری «گلوبال پست» با اعلام این خبر افزود ربایندگان این خبرنگار آمریکایی در چند هفته پیش از اعدام جیمز فولی به دست جهادیها ، با خانواده فولی و خود بالبونی در تماس بودند.
فولی در خصوص پوشش منازعه لیبی و پس از آن حوادث سوریه برای «گلوبال پست» کار می کرد که اواخر سال 2012 در سوریه ربوده شد.
بالبونی به شبکه تلویزیونی «ام اس ان بی سی» آمریکا گفت :« ما با ربایندگان در تماس بودیم و آنها در برهه ای از زمان با طرح مذاکره برای آزاد کردن وی موافقت کرده بودند اما ربایندگان بعدا موضع خود را تغییر دادند و تماس با ما و خانواده اش را قطع کردند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، وی افزود :« پس از آغاز حملات هوایی آمریکا در هشتم اوت (اولین حمله آمریکا پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011) سازمان دولت اسلامی خانواده فولی را تهدید کرد که او را خواهد کشت.»
وی اضافه کرد :« ما این مسئله را رسانه ای نکردیم اما پس از آغاز این حملات خانواده فولی نامه ای دریافت کرد که در آن تاکید شده بود جیمز اعدام خواهد شد.»

بالبونی گفت :« امیدوار بودیم و دعا می کردیم این مسئله رخ ندهد و هر چه در توان داشتیم برای ازسرگیری تماس با آنها به کار گرفتیم تا به آنها بگوییم جیمز تنها یک خبرنگار بیگناه است که مردم سوریه را دوست دارد و اسلام را درک می کند و فقط می خواهد داستان مردم سوریه را روایت کند.»
وی در پاسخ به سوالی درباره همزمانی حملات هوایی آمریکا و کشته شدن فولی ، گفت :« آغاز حملاتی که دولت ما با تصمیم حکیمانه خود انجام داد شاید موجب شد که سرنوشت او رقم بخورد.»
اما بالبونی تاکید کرد خانواده فولی به هیچ وجه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به علت اتخاذ تصمیم انجام این حملات مسئول مرگ فرزندشان نمی داند.
از زمان آغاز حملات آمریکا در هشتم اوت ، آمریکا 84 حمله هوایی بر ضد مواضع این سازمان تندرو در شمال عراق انجام داده است که بیشتر آنها برای بازپس گیری سد راهبردی موصل انجام شده است.
سازمان «دولت اسلامی» شامگاه سه شنبه ویدئویی منتشر کرد که در آن یکی از اعضای این سازمان سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را از بدنش جدا می کند.
در این ویدئو به قتل یک خبرنگار دیگر آمریکایی نیز در صورت ادامه حملات هوایی آمریکا بر ضد جنگجویان اسلامگرا در شمال عراق ، تهدید شده است.
واشنگتن چهارشنبه صحت این ویدئو را تایید کرد و افزود نیروهای آمریکایی «تابستان امسال» عملیاتی را برای نجات گروگانهای آمریکایی در بند سازمان «دولت اسلامی» در سوریه انجام دادند اما این عملیات شکست خورد.

5252

کد N457101

وبگردی