آفتاب

امام زمان (عج) در کلام شهدا (13)

امام زمان (عج) در کلام شهدا (13)

تهران - ایرنا - شهدا در اندیشه بلند و تابناک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) آنان را شمع محفل بشریت توصیف کردند.

هجوم ارتش بعثی به خاک ایران، عرصه متفاوتی را در قیاس با سایر عرصه های نبرد گشود، عرصه ای که نه با «حمله»، بلکه با دفاع جانانه جوانان کشور، پیروزی جاودانه ای را نصیب ایرانیان کرد.

اما این پیروزی جاودان، ثمره خون شهیدانی است که هر یک با لبیک گویی به ولی فقیه زمان و پیرمراد خود، راهی جبهه ها شدند تا نهال طیبه انقلاب اسلامی را حفظ کرده و به بلوغ برسانند.

شهدا در صحیفه شریف تاریخ دفاع مقدس، هریک برگ زرینی هستند، از این رو، خوانش گفته ها، اندیشه و نگرش شهدا و نیز انتقال آنها به نسل جدید می تواند چراغ راهی برای آیندگان باشد.

نشر شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعه 15 جلدی را با عنوان «گزیده موضوعی وصیت نامه شهدا» منتشر کرده و گروه اجتماعی ایرنا با رجوع به این کتاب و به تاسی از توصیف امام خمینی(ره) از شهدا مبنی بر اینکه «شهدا شمع محفل بشریتند»، به بازنشر گفته ها و اندیشه های زلال آنان پرداخته است.

باشد که با مطالعه آنها، از باده پر از معرفتی که شهدا سرکشیدند، ذره ای نصیب تشنگان رهپو شود:



** شهید ابراهیم صادق زاده

تا آخرین قطره خونم در این بیابان گرم، از دین اسلام و قرآن دفاع می کنم و دشمنان دین و قرآن را ان شاء اللـه به فرماندهی امام زمان (عج) نابود می کنیم...

از این انقلاب، دست نکشید. این انقلاب عدل الهی است و نشانه انقلاب امام زمان (عج) است.



** شهید حمیدرضا صحرایی

تا آخرین لحظه، پشتیبان انقلاب باشید و از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نگهبانی و پشتیبانی کنید که تا انقلاب را به دست صاحب اصلی اش که حضرت مهدی (عج) می باشد، واگذار کنید و بدانید که این انقلاب مقدمه انقلاب و حکومت جهانی حضرت امام زمان (عج) است.



** شهید نصرت اللـه صفری

من راهم را شناختم و این راهی است که انبیاء و امامان ما (ع) پیمودند و ما وارثان عاشورای حسینی هستیم، درس گرفته از مکتب سیدالشهدا که استاد ما جوان ها در این مکتب جناب علی اکبر (ع) است و باید در زندگی و مرگمان به آنان اقتدا کنیم، آن ها همه در راه هدفشان که احیای اسلام بود ندای مولایشان حسین (ع) را با جان و دل لبیک گفتند و سرانجام با خونشان درخت اسلام را آبیاری کردند.



** شهید علی صفی نیا

... اگر انقلاب ما و راه ما و مکتب ما و آرمان مقدس ما پیروز نشود مگر با ریختن خون ما، پس ای شمشیرها و ای گلوله ها و ترکش ها مرا دریابید که ما عاشقان شهادتیم...



** شهید رمضان صنایع پرکار

سلام بر شهیدان راه حق و اسلام عزیز که با نثار خون خود پرچم خونرنگ کربلای امام حسین (ع) را یک لحظه به زمین نگذاشته و در برپایی قوانین الهی بر جور و ستم تاخته اند، آن ها که دنیا و هرچه در آن است را پشت سر گذارده و برای به دست آوردن رضای الهی بی تابانه تلاش کردند، ... امروز وظیفه هر مسلمانی است که هرچه در توان دارد برای تحقق آرمان شهیدان بکوشد و در حفظ و گسترش این انقلاب اسلامی و الهی که لطف خدا با آن است و امام زمان (عج) پشتیبان این انقلاب و رهبری.



** شهید رضا صیادی

دعا برای امام امت و صاحب الزمان (عج) که یاری کننده رزمندگان در جبهه حق علیه باطل می باشد، بکنید.



** شهید سیدمرتضی طباطبایی

دنیا بداند که ما از امام عزیزمان تا آخرین قطره خون خود دست برنخواهیم داشت؛ زیرا راه او راه حضرت مهدی (عج) و فریاد امام حسین (ع) است.



** شهید سیداحمد طیبی بافقی

ارواح همگی شهدا وقتی آرام خواهد گرفت که اسلام در ایران و سپس در جهان مستقر شود و امام مهدی (عج) پرچم اسلام را در جهان مستقر و به اهتزاز درآورد و امیدوارم که عزیزان و نزدیکان، آن روز را ببینند و از سربازان امام مهدی (عج) باشند.



** شهید علی رضا عابدی

شهادت می دهم که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عزیز زمینه ساز انقلاب جهانی یعنی ظهور امام عصر (عج) می باشد و نباید نشست تا جامعه را فساد فراگیرد تا امام معصوم، ظهور نماید بلکه باید در راه و هدف حضرت ولی عصر (عج) قدم گذارد و زمینه ای فراهم کرد تا ظهور ایشان صورت گیرد.



** شهید رضا عالی

دوستان! امروز لبیک به امام امت، خمینی بت شکن، لبیک به پیامبر (ص) است، لبیک به مهدی صاحب الزمان (عج) است، خوشا به حال کسانی که این ندا را بشنوند و گوی سبقت را از یکدیگر بربایند.



** شهید محمدحسین عامریان

سلام بر مهدی (عج) و عاشقان مهدی (عج)، از آنان که به فیض عظیم شهادت رسیدند تا آنان که در انتظار موعود، تشنه لبان روزگار می گذرانند، و سلام بر منتظران حقیقی مهدی (عج)، مستضعفان جهان و امت اسلامی ایران.



** شهید حبیب اللـه عبدالهی دیم

حمد و سپاس پروردگار عالم، پروردگاری که ما را در این برهه زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، بت شکن در این عصر، یعنی عصر حضرت مهدی موعود (عج) به وجود آورد و ما را در این راه و چنین مومنانی به وجود آورد و درست کرد.



** شهید محمدتقی عبدی قویدل

«السلام علیک یا معزالاولیاء و یا مذل الاعداء»؛ ای ناموس دهر، ای فرزند زهرا (س)، سال هاست که در پی وصال تو سوختم، درست است که بنده سرباز لایقی نیستم ولی مشتاق دیدار جمال دلربای تو هستم که شاید ولو در آخرین لحظات عمرم، چشمان عصیانگرم به جمال نورانی تو، منور گردد.



** شهید اصغر عرب سرهنگی

با سلام به مهدی موعود (عج)، امام زمان، فرمانده تمامی رزمندگان و رهبر مسلمانان.



** شهید محمد عزتی

ولی امر مسلمین، نیابت از امام زمان (عج) است و میزان و سنجش صحیح حق از باطل است و طغیان و سرپیچی از قبول ولایت او، طغیان در میزان الهی است.



** شهید سیدعلوم عزیزی

مبادا در به پایان رساندن بار مسوولیتتان و ادای وظیفه تان سستی و کوتاهی کرده باشید و تا جهانی شدن این انقلاب و آزادی تمام مردم مظلوم جهان و جاری شدن تمامی احکام قرآن و اسلام از مبارزه و جنگ و جهاد باز ایستید، که ان شاءاللـه این همه مهدی (عج) را صدا زده، این همه در انتظار و التهاب به سر برده اید و این قدر از خدا خواسته اید که در ظهورش تعجیل نماید، ظهور می کند و جهان را پر از عدل و داد می نماید، ان شاء اللـه.



** شهید عیسی عسگری

بشتابید به سوی جبهه ها که امام زمان (عج) و تمام نعمت های خدا در جبهه است.



** شهید بایرامعلی عطاری

ما با خدا عهد و پیمان بسته ایم تا راه سرخ حسین ابن علی (ع) را ادامه دهیم و انقلاب را به صاحبش که امام زمان (عج) است، تحویل دهیم.



** شهید اسداللـه علی اکبری کندسر

پیرو اولوالامر که فعلا تحت ولایت مطلقه امام زمان (عج) و ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء و اولیاء می باشد، باشید و در هیچ یک از امورات زندگی فردی و اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی و سیاسی جز پیرو ولی فقیه زمان که پیروی از ولایت مطلقه امام زمان (عج) اولیاء و انبیاء و خدا می باشد، نباشید.



** شهید عادل علی زاده

من می روم تا به یزید و یزیدیان بفهمانم که شهادت، بالاترین آرزوی ماست. می روم تا نینوایی را بیابم تا بتوانم هدیه ناقابلی در راه حق علیه باطل و اسلام بر کفر در پیشگاه مولایم مهدی (عج) تقدیم نمایم و به پروانگان شمع ولایت بپیوندم.



** شهید مسلم عین علیان

از خدا بخواهید که هرچه زودتر فرج امام عصر (عج)، منتقم حقیقی را نزدیک کند و نائب او را تا انقلابش حفظ فرماید.

دعا برای امام زمان (عج)، حضرت حجه ابن الحسن العسکری، یادتان نرود که یگانه منجی عالم است و از خداوند بخواهید که هرچه زودتر، فرج امام زمان (عج) را نزدیک کند.



** شهید حسن علیایی

باشد که با پیروزی رزمندگان، کربلا و نجف را مادران شهیدمان زیارت کنند و سپاه اسلام تا بیت المقدس برود و دنیا را برای ظهور آقا امام زمان (عج) آماده کند.



** شهید کیخسرو علی نجفی

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی به عنون ادامه حرکت انبیاء و ائمه اطهار (ع) و در زمان غیبت به عنوان یگانه حکومتی است که در جهت تحقق آرمان اسلام و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) تلاش می کند... خدا را شکر می کنم که مرا در این برهه از زمان قرارداد و به من توفیق داد در خدمت اسلام باشم، حمد می کنم او را که به من شرکت و حضور در جبهه را عنایت فرمود و به من درک و فهم این مساله را داد.



** شهید عطااللـه غریبی

خداوندا! ما را از سربازان ولی عصر (عج) قرار بده، شاید که این خون ناقابل ما وسیله ای باشد برای رسیدن به اللـه و برای تداوم انقلاب و شکوفایی اسلام.



** شهید رضا غلام رضایی علوی

ما الان اگر با چشم بصیرت بنگریم تاریخ تکرار می شود؛ تاریخی که هزار و چهارصد سال پیش مبداء و آغاز آن بوده، یعنی زیر بار ظلم نرفتن و تسلیم ظالم شدن، الان که ما انقلابمان را به این شکوه رساندیم باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم این انقلابمان را به دست مهدی (عج) منتقل کنیم.



** شهید اسداللـه فرحناک

نباید غافل شویم و در پی آن باشیم که در عمل نشان دهیم از منتظران و یاران او هستیم. البته بی تردید انقلاب ما به لطف خدا به دست صاحب اصلی اش حضرت بقیه اللـه الاعظم (عج) داده خواهد شد... اگر می خواهید از یاران امام زمان (عج) باشید تا اندازه ای که در توان دارید به جبهه، بیایید و اگر نمی توانید به جبهه بیایید این سنگرنشینان را فراموش نکنید و بدانید مهدی (عج) آن قدر که در پیش یارانش در جبهه می باشد، در شهرها نمی باشد.



** شهید کمال قاسمی فراحسنلو

از امام امت که قربان قدم هایش گردم، قدردانی و برای ظهور امام عصر (عج) و فتح کربلا و سلامتی امام امت و بقاء و حفظ اسلام و روحانیت عزیز، در همه حال دعا کنید.



** شهید مجتبی قاضی زاده

خدایا! به من آن چنان توفیقی عطا کن که در قبال اعلام نماز جماعت در اول وقت، سر از پا نشناسم؛ چرا که می دانم در آن لحظه اقتدا بر امام زمان (عج) کرده ام.



** شهید حکمت اللـه قربانی زهرایی

من تا آخرین قطره خون ناقابل خود، علیه دشمنان انقلاب عزیز خواهم جنگید تا با کمک برادران جان بر کف، مومن و متعهدمان، دشمنان اسلام را در تمام جبهه ها نابود و قلع و قمع کنیم و زمینه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم نماییم.



** شهید فهیم قویدل اردستانی

پروردگارا! وقت مردن، مرگم را در راه خودت قرار بده، ولی چشمانم را باز گذار تا همه بدانند که منتظر مهدی (عج) بودم. مشت هایم را گره کرده بگذار تا همه بدانند که در راه اسلام باز هم حاضرم جانفشانی کنم. با لب هایی باز که همه بدانند تا آخرین لحظات می گفتم: خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگه دار.



** شهید ناصر کاظمی

تنها مکتب رهایی بخش مستضعفین از دست مستکبرین مکتب انقلاب اسلامی می باشد... جهت ادامه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و متصل شدن به انقلاب جهانی، حضرت مهدی (عج) همیشه سراپا گوش به فرمان امام و یاران صدیق و مقدس امام که عملا در خدمت انقلاب و اسلام عزیز بوده اند، باشید.



** شهید حسین کردی نژاد

خدایا! تو را به ذات اقدس پاکت قسمت می دهم که ظهور امام زمان (عج) ما را نزدیک و رهبرمان را تا ظهور امام عصر (عج) در پناه خودت محفوظ فرما.



** شهید عیدی محمد کریمی

آینده اسلام را خدای بزرگ و متعال به دست نعمت بزرگی چون امام و ولایت فقیه و شما داده که تحت رهبری حضرت امام زمان (عج) سپرده و همین شما هستید که «ان تنصر اللـه ینصرکم و یثبت اقدامکم»؛ «اگر دین خدا را یاری کنید همانا که خداوند شما را یاری می کند و قدم هایتان را استوار می دارد».



** شهید محمدرضا کشاورزیان

مطمئنم که این انقلاب تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ادامه دارد و هیچ نیرویی قدرت ساقط کردن آن را ندارد.



** شهید بهرام کمرخانی

ما در عصری زندگی می کنیم که ظلم سراسر جهان را فرا گرفته است و باید خون بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی عزیز (عج) پیروز شود.



** شهید سیدناصر گلستانه

از امام و انقلاب اسلامی و دولت حمایت کنید تا پیروزی کامل نه تنها در عراق بلکه پرچم «اللـه اکبر» را در تمام کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای اسلامی که حکام آن ها فقط دم از اسلام می زنند برافراشته کنیم و زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) آماده سازیم.



** شهید اکبر معاصری

سلام و درود بر تمامی پیغمبران از آدم تا خاتم النبیین (ص) و اقرار می کنم به وحدانیت خداوند تبارک و تعالی و به امامت دوازده امام معصوم (ع)؛ اول آن حضرت علی (ع) و خاتم آن ها امام زمان (عج).



** شهید بایرامعلی معاشری

باید خودمان را بسازیم. مواظب باشیم که شیطان پلید و نفس اماره نتواند در ما موثر باشد. جبهه حق و سنگرهای امام زمان (عج) عالی ترین کلاس تربیت و خودسازی و رشد معنوی و آموزشگاه معارف قرآن و محل برگزاری مناجات ها و خلاصه خداگونه شدن است.



** شهید امین معروف

خدایا! به امام زمان (عج) بگو که یاورانت آماده برای ظهور تواند و راه را برای ظهور تو آماده می کنند. خدایا! بگو به تمامی امامان که عزیزان به خاطر دین تو چه جانفشانی ها که نکردند و چه از خودگذشتگی ها که انجام ندادند، پس عزیزان من! اگر سعادت پیدا کنم می خواهم من هم در این خیل یک لبیک گوی باشم می خواهم بگویم که امام زمانا، خدایا! من در دنیا که برای تو کاری انجام ندادم، پس بگذار خدایا! مرگم راهگشای کاری برای تو باشد. من با کمال آگاهی تمام، ای عزیزان، این راه را انتخاب کردم.



** شهید ابراهیم علی معصومی

ای دوستداران امام زمان (عج)! بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی (عج) شد. ای رهبر عزیزم! اگر من نتوانستم سرباز خوبی باشم، امیدوارم بچه هایم و برادرانم سربازان خوبی در خدمت به اسلام و فرمانت باشند و امیدوارم به کوری چشم دشمنانت از خون هر شهیدی چندین سرباز به قشونت اضافه شود و عمرهای ما همه برای لحظه های عمرت، افزون گردد تا خداوند شما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) و برافراشته شدن پرچم اسلام در سراسر دنیا در پناه خودش نگه دارد.

خدایا! همه ما را از قشون خودت قرار بده؛ زیرا که قشون تو پیروزند و همه ما را از حزب خودت قرار بده که حزب تو رستگارند و ما را از دوستان خود قرار بده؛ زیرا که دوستان تو نه می هراسند و نه اندوهگین می شوند.

ای برادران و خواهران و ای یاران باوفای امام زمان (عج)! امیدوارم که ان شاءاللـه دنیای ابدی آخرت را به این دو روز زودگذر دنیا نفروشیم و با اطاعت از خدا و رسول (ص) و ائمه (ع) که نور هدایت بشر از جانب خدا هستند و اطاعت از رهبری آگاهانه حسین زمان که پیروزی ما فقط در گرو عمل کردن مو به موی دستور ایشان است... اما یا رسول اللـه! ما هیچ کس را نداریم. آقاجان! ما هم مثل حسینت غریب هستیم. دنیا به ما هجوم آورده است. از شما می خواهیم که از خدا بخواهی هرچه زودتر امام زمان (عج) را به یاری ما بفرستد تا انتقام حسینت گرفته شود.

اجتمام(1) **س.ق** 1418 ** 1569
کد N457030

وبگردی