آفتاب

روزنامه کیهان در یک نگاه

روزنامه کیهان در یک نگاه

تهران-ایرنا- ˈمجلس شاخ فتنه را شکستˈ در اشاره به استیضاح وزیر علوم، ˈمقاومت: اسرائیل را جهنم می کنیمˈ و ˈآملی لاریجانی: جمع کردن بساط فتنه کار مهم دستگاه قضایی بودˈ، تیترهای برگزیده شماره امروز پنجشنبه روزنامه کیهان است.

کیهان در شماره امروز خود با اشاره به رای موافق مجلس به استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نوشته است: در اقدامی با سمت و سوی حمایت از دولت، مجلس شاخ فتنه را شکست.... شاید مهم ترین دلیل رای قاطع نمایندگان به رفتن فرجی را باید این دانست که حتی حرف های روز استیضاح هم نشان از یک موضوع تلخ داشت و آن اینکه به همگان ثابت شد که فرجی دانا گرداننده وزارت علوم نبود! بلکه گروهی در آنجا گرداننده امور بودند که فرجی علی رغم تاکید چندباره نمایندگان در ماه های گذشته، نتوانسته بود آنها را برکنار کند و در عمل قول های دیگر فرجی هم با بودن آنها به جایی نمی رسید!ˈ



** مقاومت: اسرائیل را جهنم می کنیم

کیهان در گزارش دیگری که بخشی از آن، بالای صفحه اول گنجانده شده، نوشته است: گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد رژیم صهیونیستی با نقض آتش بس و از سرگیری حملات به غزه درهای جهنم را به روی خود گشود.

به گزارش کیهان، این گردان در بیانیه خود افزود: دشمن صهیونیستی اگر جرئت دارد دلیل اصلی حمله بزدلانه به خانواده های بی گناه فلسطینی را اعلام کند.



** آملی لاریجانی: جمع کردن بساط فتنه کار مهم دستگاه قضایی بود

اظهارات رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی، سومین محوری است که کیهان امروز آن را در صفحه اول جای داده و به نقل از آیت الله آملی لاریجانی نوشته است: جمع کردن جریان فتنه از کشور کار مهم دستگاه قضا بوده است. اگر کسی اصل فتنه را قبول داشته باشد، نباید اصحاب فتنه را به کار بگمارد.



** یادداشت روز

ˈبحران فرگوسن و انتظار از دولتˈ، عنوان یادداشت روز کیهان است که در آن بین ناآرامی های اخیر آمریکا، حقوق بشر و عملکرد مطلوب مورد انتظار از رییس جمهور کشورمان در این باره از دیدگاه جعفر بلوری نویسنده این یادداشت، ارتباط برقرار شده است.

در این یادداشت آمده است: در این یادداشت قصد داریم، با نیم نگاهی به بحران شهر فرگوسن آمریکا، عملکرد دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور محترم کشورمان و آمریکا را در مواجهه با یک مسئله مشابه و مشترک به نام «حقوق بشر» بررسی کنیم.

نویسنده، سپس به کنکاش رویکرد آمریکا در موضوعات حقوق بشری ایران طی 30 سال گذشته و همچنین وضعیت حقوق بشر آمریکا پرداخته و در نهایت با این عبارات، انتظار خود را ازدولت مطرح کرده است:ˈ حداقل انتظار از دولت محترم این است که مثلا از سازمان ملل بخواهد در واکنش به این بحران که اکنون به بسیاری از شهرهای آمریکا تسری یافته، موضع گیری کند یا در کنار طرح مواردی همچون «حقوق شهروندی»، بخشی از انتقاداتش را هم به سوی دشمنان کشور نشانه رفته و یکبار هم از آنها بخواهد حقوق شهروندی را رعایت کنند.

به نظر می رسید دولت محترم هم پس از یک دوره خوشبینی یکساله، به این نتیجه رسیده باشد که آمریکا همان آمریکایی است که در این سی واندی سال بوده و برخی لبخندهای دیپلماتیک آن فقط جنبه تاکتیکی و فریب داشته است.یا به قول حضرت آقا، مذاکرات اخیر تاثیری در کم کردن دشمنی های آمریکا با ما نداشته است اما اینکه چرا همچنان در موضع گیری علیه دشمن و شیطان بزرگ این همه تعلل وجود دارد، مسئله مهمی است که ما از درک آن عاجزیم و چه می دانیم شاید سکوت دولت در این باره، در قالب یک دیپلماسی فعال و هوشمندانه صورت می گیرد که فهم آن فقط برای باسوادهای شناسنامه دار ممکن است!ˈ

شبس**9241**1551
کد N456995

وبگردی