آفتاب

اعلام منع رفت و آمد شبانه در لیبریا/ 50 هزار نفر به خاطر ویروس ابولا قرنطینه شده اند

اعلام منع رفت و آمد شبانه در لیبریا/ 50 هزار نفر به خاطر ویروس ابولا  قرنطینه شده اند

گسترش ویروس مهلک ابولا در لیبریا موجب شد رئیس جمهوری این کشور آفریقایی برای جلوگیری از اشاعه بیشتر آن، دستور منع رفت و آمد شبانه را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "الن جانسون سیرلیف" رئیس جمهوری لیبریا دستور اجرای قانون حکومت نظامی را به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس خطرناک ابولا در این کشور صادر کرد. مقررات جدید منع رفت و آمد از امشب و از ساعت 21 تا 6 صبح به اجرا گذاشته می شود.

در همین حال نهادهای درمانی دو بخش بزرگ در حومه شهرهای بزرگ از جمله مونورویا پایتخت را که حدود 50 هزار سکنه دارند، قرنطینه کردند. این در حالی است که اقدامات سختگیرانه دولت با اعتراضات مردمی مواجه شده است. چند روز پیش گروهی از افراد خشمگین در منطقه وست پوینت با حمله به یک پایگاه قرنطینه بیماران مبتلا به ابولا، بسیاری از آنان را فراری دادند.

بنا بر اعلام دولت لیبریا در حال حاضر شمار زیادی از نیروهای امنیتی در مراکز قرنطینه مستقر شده اند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند. در همین رابطه رئیس جمهوری این کشور علت اصلی ناموفق بودن دولت در کنترل بیماری مذکور را جدی گرفته نشدن خطر از سوی مردم عنوان کرد.  

طبق آمارهای رسمی لیبریا شاهد بیشترین موارد ابتلا به ویروس ابولا در بین کشورهای غرب آفریقا است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی تا کنون 466 نفر در این کشور جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست داده اند. انتشار ویروس کشنده ابولا در غرب آفریقا تا کنون به کشته شدن بیش از هزار و 200 و ابتلای دو هزار و 200 نفر انجامیده است.

گفتنی است ابولا یکی از کشنده‌ترین ویروس‌ها است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می‌شود. این ویروس این ویروس که در جدیدترین مورد از گینه شروع شده و به کشورهای همسایه مانند سیرالئون و لیبریا گسترش یافته، در میان انسان‌ها و میمون‌ها شایع است.

کد N456902

وبگردی