آفتاب

رییس جمهوری چچن ادعای اوکراین در مورد اسارت چچن ها را رد کرد

رییس جمهوری چچن ادعای اوکراین در مورد اسارت چچن ها را رد کرد

مسکو-ایرنا- ˈرمضام قادرافˈ رییس جمهوری چچن روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ادعای اوکراین مبنی بر تسلیم شدن دهها چچنی در درگیری های شرق این کشور را رد کرد.

به گزارش ایرنا، بیانیه قادراف در صفحه وی در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر و در آن در مورد تسلیم شدن دهها جنگجوی چچنی در اوکراین به نیروهای دولتی این کشور گفته شده است: این ادعای دروغی است که ارزش بحث ندارد.

وی افزود: چچنها واقعا بطور داوطلبانه به ساکنان مناطق دونتسک و لوهانسک که مورد حمله نیروهای رژیم کی یف قرار گرفته اند، کمک می کنند اما هیچ یک از آنها تسلیم نشده و درخواست کریدور برای خروج از منطقه مناقشه نکرده است.

رییس جمهوری چچن گفت: اگر فرد چچنی سلاح به دست بگیرد، تسلیم نمی شود و به طور قطع هیچ فرد چچن به رژیم کودتاگر اوکراین تسلیم نمی شود.

وی اضافه کرد: در جنگ های مختلف ازجمله جنگ روسیه و ژاپن و جنگ دوم جهانی هیچ یک از چچنهای شرکت کننده از طرف روسیه و شوروی سابق تسلیم نشدند.

وی با بیان این که هیچ کس را به اوکراین اعزام نکرده ام، اظهار داشت: اگر کسی انتخاب خود را کرد نمی توان مانع انجام آن شد.

رییس جمهوری چچن در بیانیه خود خاطرنشان کرد: برای اوکراین آرزوی برقراری صلح و ثبات دارم و این که مقامها و مردم این کشور این واقعیت را بپذیرند که آمریکا و اروپا به کمک آنها نمی شتابند بلکه روسها و دیگر ملت های منطقه می توانند یاری کنند.

برخی رسانه های اوکراینی به نقل از مقامهای این کشور ادعا کردند که دهها نفر از شبه نظامیان چچنی تبار در مناطق جنوب و شرق اوکراین داوطلبانه سلاح خود را زمین گذاشته و خود را تسلیم نیروهای دولتی اوکراین کرده اند.

اروپام*5*391*518/1547
کد N456891

وبگردی