آفتاب

قدردانی شرکت کنندگان خارجی از نحوه برگزاری المپیادهای بین المللی در شیراز

قدردانی شرکت کنندگان خارجی از نحوه برگزاری المپیادهای بین المللی در شیراز

شیراز- ایرنا- شرکت کنندگان خارجی در سه المپیاد بین المللی ریاضی، شیمی و آمار از نحوه برگزاری این رقابت علمی در شیراز و میزبانی کشورمان قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین اختتامیه پانزدهمین المپیاد بین المللی ریاضی، هفتمین المپیاد بین المللی شیمی و نخستین المپیاد بین المللی آمار روز چهارشنبه با معرفی برگزیدگان و مدال آوران این رقابت علمی در شیراز همراه بود.

در این آیین تریبون سخنرانی برای حدود 20 دقیقه در اختیار سرپرستان تیم های روسیه و عمان و یک دانشجوی مدال آور این مسابقات ازکشور هند قرار گرفت که با قدردانی آنها از سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان میزبان همراه بود.

سرپرست تیم روسیه در سخنانی با بیان این که تیم دانشجویان کشورش برای دومین بار است که در المپیادهای بین المللی ایران شرکت می کنند، گفت: این رقابت های علمی فوق العاده عالی برگزار شد که به همین خاطر از سازمان سنجش آموزش کشور ایران تشکر می کنیم.

ˈودیم یوروین ˈبرگزاری المپیادهای بین المللی اقدام بسیارموثری برای ارزیابی سطح علمی دانشجویان جهان و نیز استادان آنها عنوان کرد.

استاد دانشگاه مسکو اظهار کرد: در طول سفر به شیراز، لحظات خوب بسیاری در ذهنمان نقش بست که از خاطرمان محو نخواهد شد و از آن جمله حضور در تخت جمشید بود که تاثیر زیادی بر روی ما گذاشت.

یوروین در ادامه با اشاره به برگزاری این المپیادهای بین المللی در سه رشته ریاضی، شیمی و آمار، درخواست کرد که در آزمون های دوره آتی المپیاد در رشته شیمی، فرصت زمانی بیشتری در اختیار شرکت کنندگان در المپیاد قرار گیرد تا توانایی علمی خود را بهتر به منصه ظهور برسانند.

ˈعارف محمد البروشی ˈسرپرست تیم دانشجویان کشورسلطان نشین عمان نیز در این آیین از میزبانی کشورمان قدردانی کرد و گفت: ایران کشوری بسیار زیبا است و ایرانیان مردمی بسیار مهربان و دست و دلباز هستند.

یک دانشجوی دختر از کشور هند که در رشته آمار، مدال برنز نخستین المپیاد بین المللی این رشته را کسب کرد نیز در سخنانی همراه با ابراز احساسات از میزبانی ایران و شهر شیرازدر این رقابت علمی تشکر کرد.

ˈسویالا بری ˈ گفت: ما در زمان اقامت خود در شیراز نکات آموزنده ای را یادگرفتیم و زیبایی های این شهر را دیدیم و به این نکته بیش از پیش پی بردیم که تفاوت زبان هیچگاه نمی تواند سد و مانعی در برابر تعامل و همکاری های مردم جهان باشد.

دانشجوی دانشگاه پونا هند گفت: باید تشکر کنم از برگزارکنندگان المپیاد بین المللی ایران که در طول مدت اقامت در شیراز، به بهترین شیوه از ما استقبال و میزبانی کردند؛ به یک عبارت: همه چیز عالی بود.

برنده مدال برنز نخستین المپیاد بین المللی آمار گفت: در این رشته که برای نخستین بار به المپیادهای بین المللی ایران اضافه شده و سطح بالای علمی بر آن حاکم بود و می توانم بگویم رقابتی فوق العاده را شاهد بودیم.

این دانشجوی دختر هندی گفت: بدون شک آموخته های خود از رقابت علمی در ایران را به دانشجویان کشورم منتقل خواهم کرد.

المپیادهای علمی دانشجویی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در 15 رشته برگزار می شود که از میان این رشته ها، ریاضی و شیمی به صورت بین المللی برگزار می شوند و از امسال آمار به المپیادهای بین المللی ایران افزوده شده است.

در این دوره از المپیادهای بین المللی علمی، 55 دانشجوی نخبه از کشورهای روسیه، تاتارستان، جمهوری آذربایجان، زیمبابوه، عمان، عراق، هند، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و روزهای 26 و 27 مرداد جاری در این المپیادهای علمی شرکت کردند.

تیم جمهوری اسلامی ایران در رشته های ریاضی و آمار عنوان نخست و در رشته شیمی عنوان دوم این رقابت علمی بین المللی را کسب کرد.

شرکت کنندگان در این المپیاد بین المللی در سفر به شیراز از برخی جاذبه های گردشگری استان فارس مانند تخت جمشید، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، بازار وکیل و دروازه قرآن دیدن کردند.ک/2

2026/ 667 / 1539
کد N456869

وبگردی