آفتاب

انتقادنخبگان هندی ازآمریکا و عربستان -مسیرجنایات داعش را هموار نکنید

انتقادنخبگان هندی ازآمریکا و عربستان -مسیرجنایات داعش را هموار نکنید

دهلی نو - ایرنا - جمعی از نخبگان و فعالان مذهبی و سیاسی هند ضمن محکوم کردن جنایات داعش، دولت های آمریکا و عربستان را به خاطر هیزم ریختن با آتش درگیری ها در سوریه و عراق مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش ایرنا، این گروه 80 نفره نخبگان، فعالان و رهبران مذهبی از جمله مسلمانان با امضای بیانیه ای که روز چهارشنبه در دهلی نو انتشار یافت، هر نوع خشونت به نام اسلام را محکوم کرده و آورده اند: مسلمانان هند از خشونتی که داعش علیه مسیحیان، شیعیان، سنی ها، کردها، یزدانی ها و دیگر اقلیت های منطقه اعمال کرده شوکه شده اند.

ˈنوید حامدˈ عضو جنبش توانمندسازی مسلمانان هند که یکی از امضاکنندگان این بیانیه است دراین باره گفت: داعش نه تنها نسبت به اقلیت ها، بلکه نسبت به هر کسی که علیه سیاست هایش باشد، به نام اسلام ظلم روا می دارد درحالیکه دین مبین اسلام با هرنوع خشونت مخالف است .

وی افزود: کشتن زنان، کودکان و سالمندان بدتر از نسل کشی است و داعش تهدیدی برای سراسر دنیا محسوب می شود.

بیانیه مذکور در ادامه، دولت های آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحد عربی و کویت را در افراط گری های داعش سهیم دانسته و از این کشورها به خاطر هیزم ریختن به آتش درگیری های در عراق و سوریه مورد انتقاد کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده: حمله غیرقانونی و مجرمانه آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی شرایط اقلیت های مذهبی این کشور را سخت تر کرد و در پی آن تقسیم بندی های فرقه ای برای کاهش مقاومت عراق در برابر دشمنان ایجاد شد.

این گروه از نخبگان هند از سازمان ملل متحد خواستند که در اوضاع عراق ورود کرده و جنایات داعش را متوقف سازد.

ˈجان دیالˈ رییس سابق شورای مسیحیان سراسر هند نیز به نخبگان مسلمان پیوسته و اقدامات داعش را محکوم کرد.

وی گفت: علاوه بر عراق، مسیحیان سوریه نیز پاکسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیحیان هند روابط مستحکمی با جامعه مسیحیان سوریه دارند، افزود: ما بارها تاکید کرده ایم که به هیچ اقدام فرقه گرایانه وابستگی نداریم.

آساق * 4 * 1519 * 264 *
کد N456849

وبگردی