آفتاب
اخبار امنیتی/

تسلط ارتش عراق بر منطقه ای در غرب عراق/تسلط بر جاده استراتژیک در تکریت

تسلط ارتش عراق بر منطقه ای در غرب عراق/تسلط بر جاده استراتژیک در تکریت

تسلط ارتش عراق بر منطقه کیلومتر 18 در غرب الرمادی در الانبار و ادامه پیشروی های ارتش در صلاح الدین از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، احمد الدلیمی رئیس پلیس استان الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به تسلط بر منطقه کیلومتر 18 در غرب الرمادی شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی با حمایت عشایر مانع از امدادرسانی به داعش از طریق اتوبان سریع السیر شدند. این جاده عراق را به کشورهای همسایه ربط می دهد و تنها راه الانبار با استانهای شمالی و بغداد است.

همچنین نیروهای امنیتی با غلبه بر ادوات داعش سلاح آنها را در شمال و جنوب فلوجه به غنیمت گرفتند.

از سوی دیگر صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار از موافقت وزارت دفاع و کشور با تعیین پانزده هزار داوطلب عشایر در بدنه نیروهای مسلح خبر داد.

در استان صلاح الدین منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای از مناطق شیشین و خیابان حولی الزهور به منطقه البوعبید و الدیوم به دنبال درگیری های شدید با داعش عقب نشینی کردند. در این درگیری ها چهارداعشی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی موفق به تسلط بر جاده سریع السیر در جنوب غرب تکریت که جنوب تکریت را به دانشگاه تکریت و پایگاه اسبایگر در شمال تکریت ربط می دهد، شدند.

منبع مذکور بیان کرد: ادوات زرهی شامل تانک و خودروهای ضد مین به استان رسیده اند.

منابع آگاه عراقی از بازدید فتحی علی سلیمان مقلب به فتحی فواد معاون والی اقلیم کردستان وابسته به جماعت انصار الاسلام از روستای کنعوص در الشرقاط در استان صلاح الدین در روز گذشته خبر دادند و افزودند: فتحی فواد با راوی منیف صالح الجبوری امیر انصار سنت در جنوب موصل هم سفره شده است.

به گفته این منابع فتحی فواد در ساعت سه بعد از ظهر امروز به منطقه الرشاد در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک با هشت نفر از رفقایش بازگشته است.

کد N456777

وبگردی