آفتاب

مروری بر آخرین تحولات نوار غزه

مروری بر آخرین تحولات نوار غزه

تهران - ایرنا - اعزام دومین کاروان کمک های انساندوستانه برای غزه، آغاز مجدد حملات رژیم صهیونیستی به غزه،ناکامی رژیم صهیونیستی در ترور یکی از فرماندهان حماس و به شهادت رسیدن 6 فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر از مهمترین اخبار غزه در ساعات گذشته است.

* دومین کاروان کشتی های حامل کمک های انساندوستانه عازم نوار غزه می شود

یک گروه امدادرسانی ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که دومین کاروان کشتی های حامل کمک های انساندوستانه را برای شکستن محاصره رژیم صهیونیستی بر نوار غزه، اعزام خواهد کرد.



* رژیم صهیونیستی باردیگر حملات به منطقه نوار غزه را از سرگرفت

ارتش رژیم صهیونیستی با رد درخواست فلسطینیان برای لغو کامل محاصره نوار غزه، امروز ( جمعه) باردیگر تهاجم هوایی و توپخانه ای به مناطق مختلف این منطقه فلسطینی را از سرگرفت.



* حماس ادعای رژیم صهیونیستی در باره ازسرگیری پرتاب موشک را تکذیب کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز جمعه ادعای رژیم صهیونیستی در باره از سرگیری شلیک موشک به مناطق اشغالی فلسطینی پس از پایان مهلت آتش بس 72 ساعته را تکذیب کرد.



* تاکید گروههای مقاومت فلسطینی بر لغو محاصره غزه به عنوان شرط اصلی تمدید آتش بس

مقام های بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ اعلام کردند که گروه های مقاومت فلسطینی در غزه با تمدید مهلت آتش بس 72ساعته در نوار غزه که در بامداد جمعه پایان می پذیرد، به علت برآورده نشدن شرط پایان محاصره این سرزمین فلسطینی مخالفت کرده اند.



* حماس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تهاجم به غزه کاملا شکست خورده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ روز سه شنبه اعلام کرد که ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دسترسی به اهدافش از تهاجم مرگبار نظامی به نوار غزه، شکست خورده است.



* هلاکت یک صهیونیست در بیت المقدس اشغالی

در پی کشتار بی رحمانه نظامیان صهیونیست در نوار غزه، یک جوان فلسطینی روز دوشنبه در بخش شرقی بیت المقدس اشغالی با حمله به صهیونیست ها، یکی از آنان را به هلاکت رساند و پنج تن دیگر را زخمی کرد.



* دبیر کل سازمان ملل حمله به مدارس آنروا را رسوایی اخلاقی خواند

دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه ˈآنرواˈ در غزه، این اقدام را رسوایی اخلاقی دانست.



* فلسطینیان شرایط خود را برای پذیرش آتش بس اعلام کردند

هیات های نمایندگی جناح های فلسطینی متشکل از جنبش های فتح و حماس روز یکشنبه در قاهره در مورد شرایط پذیرش آتش بس پیشنهادی مصر به توافق رسیدند.



* رییس انجمن فرهنگی فلسطین در مالزی: نتیجه مقاومت، استقلال و آزادی فلسطین است

رییس انجمن فرهنگی فلسطین در مالزی (پی.سی.او.ام) روز چهارشنبه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در غزه، مقاومت مردم فلسطین را عاملی برای استقلال و آزادی آن ها در آینده نزدیک دانست.



* 6 فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند

حمله هوایی روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در نوار غزه شش کشته بر جا گذاشت.



* محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در منطقه گردشگری آکروپلیس یونان

فعالان سیاسی و اجتماعی یونان در حمایت از مردم بی دفاع غزه، با نصب پارچه نوشته ای با عنوان ˈرژیم اسرائیل به جنایات خود خاتمه بدهˈ روی آکروپلیس - مهمترین آثار باستانی این کشور- جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.



* عزام الاحمد، رژیم صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غزه دانست

ˈعزام الاحمدˈ رییس هیات فلسطینی مذاکره کننده درباره آتش بس غزه گفت: خروج هیات رژیم صهیونیستی از قاهره دلیل بر تصمیم از پیش طراحی شده این رژیم برای به شکست کشاندن مذاکرات و فروپاشی آتش بس غزه است.



* رژیم صهیونیستی در ترور فرمانده نظامی حماس ناکام ماند

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش با اشاره به حمله هوایی نافرجام رژیم صهیونیستی علیه ˈمحمد ضیفˈ فرمانده گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در غزه، مدعی شد که همسر و دختر وی در این حمله کشته شدند.



* جهان برای بازسازی غزه باید مصلحت گرایی سیاسی را کنار بگذارد

سرپرست کمیته ویژه پناهندگان فلسطینی با یادآوری ابعاد فاجعه آمیز خرابی های غزه در اثر حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی به این منطقه، از رهبران جهان خواست تا مصلحت اندیشی های سیاسی را کنار گذاشته و بر تلاش خود برای ترمیم و بازسازی این ویرانی ها بیافزایند.



* حماس 40 فروند موشک به فلسطین اشغالی شلیک کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که 40 فروند موشک به سوی فلسطین اشغالی شلیک کرده است.



* سمیح القاسم شاعر مقاومت فلسطین درگذشت

ˈسمیح القاسمˈ شاعر سرشناس فلسطینی بعد از سه سال دست و پنجه نرم کردن با سرطان کبد روز سه شنبه درگذشت.



* تعداد شهدای حملات سه شنبه رژیم صهیونیستی به غزه به 3 تن افزایش یافت

تعداد شهدای حملات روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با از سرگیری حملات علیه فلسطینیان قبل از پایان آتش بس اخیر، 3 نفر اعلام شد. در این حملات دست کم 45 نفر نیز زخمی شدند.



* رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی تیپ ˈگعفاتیˈ خبر داد

مقامات پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه خواستار همکاری ˈاسراییلی هاˈ برای یافتن یکی از نظامیان تیپ گعفاتی شدند.



* شهادت یک کودک فلسطینی

شبکه خبری المیادین دقایقی پیش اعلام کرد، یک کودک فلسطینی که درپی ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده بود، به شهادت رسید.



* هراس صهیونیست ها از عملیات غافلگیرانه حماس

یکی از افسران ارشد منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: در صورت ازسرگیری جنگ در غزه، به احتمال زیاد حماس دست به اقدامات و عملیاتی می زند که اسراییلی ها را غافلگیر خواهد کرد.



* پنج فلسطینی با ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند

در پی از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پنج فلسطینی زخمی شدند که دو تن از آنان کودک هستند.



* مجمع نهادهای مردمی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند

مجمع نهادهای مردمی، هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران با صدور قطعنامه ای جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.



* تخریب مساجد در غزه

هدف قرار دادن مساجد یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به غزه بود و اکنون در آستانه روز جهانی مسجد، مردم مظلوم این باریکه از نعمت اقامه نماز و راز و نیاز در مساجد محروم شده اند.



* اولاند خواستار ادامه مذاکرات برای رسیدن به آتش بس در غزه شد

تهران-ایرنا- ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) از فلسطینیان و صهیونیست ها خواست مذاکرات را برای رسیدن به آتش بس در غزه ادامه دهند.



* سازمان ملل و فلسطین؛ از واقعیت تا انتظار

تهران- ایرنا- خشم افکار عمومی جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و موضع گیری های برخی مقام های سیاسی غربی در محکوم کردن این رژیم، انتظارها از سازمان ملل متحد برای پشتیبانی از حقوق مردم فلسطین را بیشتر کرده است.



* کارگاه نقاشی همبستگی با غزه

کارگاه نقاشی حمایت از مردم مظلوم غزه توسط 30 هنرمند نقاش روز چهارشنبه در میدان فلسطین برگزار شد.



* حماس ادعای رژیم صهیونیستی درباره آمادگی برای کودتا در کرانه باختری را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - ˈجنبش حماسˈ ادعای دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی درباره تلاش یک گروه وابسته به این جنبش برای کودتا علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و به راه انداختن ˈانتفاضه سومˈ را تکذیب کرد.



* برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در شش استان کشور

تهران - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: تظاهرات اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه و فریاد نفرت علیه رژیم صهیونیستی پس از برگزاری نماز جمعه در شش استان برگزار می شود.



* امیرعبداللهیان: تاخیر مصر درصدورمجوز کمک های ایران به غزه غیرقابل توجیه است

تهران-ایرنا-معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: تأخیر طولانی مصر در صادر نکردن مجوز پرواز برای کمک های دارویی و غذایی ایران به غزه غیرقابل توجیه است.



* آسوشیتدپرس: روابط آمریکا و اسرائیل بر اثر جنگ غزه تیره شده است

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز (چهارشنبه) مدعی شد که تیره شدن روابط تل آویو و واشنگتن به علت جنگ اخیر نوار غزه، مهمترین خسارت رژیم صهیونیستی در پی این جنگ بوده است.

خاورم**7074**1566
کد N456639

وبگردی