آفتاب

آغاز کمک‌رسانی به آوارگان عراقی از مرزهای ایران، ترکیه و اردن

آغاز کمک‌رسانی به آوارگان عراقی از مرزهای ایران، ترکیه و اردن

سازمان ملل اعلام کرد که از روز چهارشنبه کمک‌رسانی به آوارگان در شمال عراق از راه زمینی ایران و ترکیه و از راه هوایی از اردن انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری تی 24 ترکیه، سازمان ملل در طول 10 روز آینده از طریق ایران، اردن و ترکیه به شمال عراق محل سکونت بیش از 500 هزار آواره عراقی کمک‌های خود را ارسال خواهد کرد. این کمک‌ها از روز چهارشنبه آغاز می‌شود که از اردن از طریق خطوط هوایی کمک‌ها به شمال عراق ارسال می‌شود و از ایران و ترکیه از طریق راه زمینی کمک‌رسانی انجام می‌گیرد.

آدریان ادواردز، سخنگوی کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در این باره گفت: این کمک‌رسانی برای انسان‌هایی است که به‌دلیل شرایط منطقه‌یی در شرایط سختی به سر می‌برند و این اقدام گام بزرگی در جهت کمک‌رسانی است و این کمک‌رسانی یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دراین اواخر بوده است.

به گزارش این شبکه خبری بسیاری از اقلیت‌های عراقی به خصوص ایزدی‌ها برای در امان ماندن از حملات داعش به شمال عراق مهاجرت کردند. به دلیل ازدیاد ورود آوارگان عراقی به شمال این کشور کمک‌رسانی به این منطقه با مشکل و کمبود مواجه شده است و بسیاری از آن‌ها در پارک‌ها، موسسات دولتی و حتی مدارس زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N456451

وبگردی