آفتاب

ناآرامی در شمال شرق هند

ناآرامی در شمال شرق هند

دهلی نو - ایرنا - ایالت آسام در شمال شرق هند روز چهارشنبه شاهد ناآرامی هایی بود که منجر به تلفات و خسارات از جمله کشته شدن پنج شبه نظامی شد.

به گزارش ایرنا، یک مقام پلیس هند اعلام کرد که شبه نظامیان جدایی طلب فعال در ایالت آسام صبح امروز با نیروهای امنیتی درگیر شدند که در جریان آن پنج شورشی به قتل رسیدند.

این مقام هندی گفت: این درگیری درحالی که نیروهای امنیتی مشغول جستجو و پاکسازی مناطق جنگلی بودند، اتفاق افتاد.

شبه نظامیان مسلح با تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی هند با آنها درگیر شدند. پس از پایان درگیری پلیس موفق شد مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و پول کشف و ضبط کند.

در همین حال رسانه های هندی روز چهارشنبه از تظاهرات و هرج و مرج در مناطق مرزی دو ایالت آسام و ناگالند در شمال شرق این کشور خبر دادند.

براساس آخرین گزارش ها، مردم محلی در مرز دو ایالت اقدام به مسدود کردن بزرگراه اصلی کرده و با پلیس به زدوخورد پرداخته اند.

پلیس جهت متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده اما این اقدام موجب خشمگین شدن معترضان و حمله آنان به سوی پلیس شد.

مقام های پلیس اعلام کردند با تشدید اعتراض ها، نیروهای امنیتی مجبور به شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان شدند.

در جریان تیراندازی پلیس یک نفر کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

یک سخنگوی پلیس ایالت آسام اعلام کرد: مردم محلی صبح امروز جهت اعتراض به کشته شدن 15روستایی آسامی در مناطق مرزی با ایالت ناگالند، در بزرگراه اصلی منطقه تجمع کردند .

وی افزود: این تجمع با به آتش کشیده شدن کامیون های حمل بار و سنگ پرانی به سوی خودروهای درحال حرکت به خشونت کشیده شد.

دولت مرکزی هند برای کنترل اوضاع، نیروهای اضافه به منطقه ارسال کرده است.

طی سال های اخیر، خشونت های قبیله ای میان دو ایالت آسام و ناگالند افزایش یافته است.

آساق * 4 * 1519 * 267 *
کد N456428

وبگردی