آفتاب

آمریکا برخی همکاری‌ها با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است

آمریکا برخی همکاری‌ها با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است

یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد بر اساس تحریم‌هایی که آمریکا در قضیه اوکراین وضع کرده، برخی نشست‌ها و اقدامات دوجانبه از جمله با مقامات روسیه لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، کایتلین هایدن، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان‌طور که پیشتر گفتیم، به‌دلیل تجاوز روسیه به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، ما برخی از دیدارها با فدراسیون روسیه را تعلیق کرده‌ایم. ما با مقاماتی مانند "ایوانف" که تحریم علیه آن‌ها اعمال شده تعهد و قراردادی نخواهیم بست.

هایدن متذکر شد: با این حال، ما به همکاری عملیاتی مقابله با قاچاق مواد مخدر در سطح کاری ادامه می‌دهیم.

پیشتر در روزهای اخیر، ویکتور ایوانف، رئیس سرویس کنترل مواد مخدر فدرال روسیه گفت: همکاری‌های مقابله با مواد مخدر بین آمریکا و روسیه با اعمال تحریم‌ها علیه این کشور تأثیر گرفته است، چرا که در این تحریم‌ها مأموران پلیس آمریکا که در این همکاری‌ها دخیل هستند از برقراری ارتباط با مقامات روسی منع شده‌اند، هر چند طرف روسی به تلاش برای برقراری ارتباط خود با این مقامات ادامه می‌دهد.

ایوانف با اعلام اینکه قاچاق مواد مخدر یک مسئله مهم برای تمام کشور است، پیشنهاد داد با وجود تحریم‌ها این همکاری ادامه یابد.

ایوانف بعد از اینکه به عنوان حلقه داخلی دستگاه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شناخته شد، مورد تحریم‌های آمریکا واقع شد.

انتهای پیام

کد N456359

وبگردی