آفتاب

ادعای استفاده دولت نیوزیلند از آژانس‌های جاسوسی برای سرکوب مخالفان

ادعای استفاده دولت نیوزیلند از آژانس‌های جاسوسی برای سرکوب مخالفان

رئیس گروه نظارتی بر آژانس‌های جاسوسی نیوزیلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ادعاها درباره بهره‌برداری دولت از آژانس‌های جاسوسی برای کمک به خنثی و سرکوب کردن مخالفان سیاسی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "شریل گوین"، بازرس کل امنیت و اطلاعات نیوزیلند گفت که بررسی‌ را درباره اتهامات مطرح شده در این‌باره که سرویس اطلاعات امنیت کشور ممکن است اطلاعات رسمی‌ای را به یک وبلاگ‌نویس راست‌گرا در ارتباط با دولت ارایه کرده باشد، انجام می‌دهد.

این اتهامات هفته گذشته در کتابی بر مبنای اطلاعات هک شده اینترنتی میان مشاور سابق ارتباطات جان کی، نخست‌وزیر نیوزیلند و کامرون اسلاتر، وبلاگ‌نویس جناح راست افشا شد.

این کتاب با عنوان "سیاست کثیف" به نوشته نیکی هگر، روزنامه‌نگار نیوزیلندی نوشته شد. وی در این کتاب مدعی است که حزب حاکم راست میانه "ناسیونال" اقدامات سرکوبگرانه‌ای را علیه اپوزیسیون و وبلاگ‌نویس‌های مخالف انجام داده است.

شریل گوین، بازرس کل امنیت و اطلاعات نیوزیلند گفت: من از این مسأله رضایت دارم که مردم در ابتدای کار از تحقیق درباره این مسأله راضی هستند.

در همین حال، جان کی، مکرراً اتهامات مطرح شده در این کتاب را رد می‌کند و آن‌ها را بازی سیاسی جناح چپ پیش از انتخابات 20 سپتامبر می‌داند.

انتهای پیام

کد N456358

وبگردی