آفتاب

آغاز رزمایش‌های جدید روسیه در جنوب این کشور

آغاز رزمایش‌های جدید روسیه در جنوب این کشور

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، رزمایش‌های جدید نظامی جدیدی را در جنوب کشور و همزمان برای مقابله با تنش‌ها میان شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین و نیروهای کی‌یف آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع روسیه گفت، آزمایش اصلی سیستم‌های ضد موشک و موشک‌های دوربرد ضد هواپیما در پایگاه‌ هوایی آشولوک واقع در منطقه آستارخان در جنوب روسیه صورت می‌گیرد؛ منطقه‌ای که چند صد کیلومتر با شرق اوکراین فاصله دارد.

آژانس خبری اینترفاکس به نقل از سرهنگ ایگور کلیمف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد: امروز حدود 20 پرتاب راکتی S-330 و S-400 داشتیم. سیستم‌های موشک سطح به هوا نیز علیه دشمن فرضی شلیک شد و اهداف بالستیک، موشک‌های دوربرد کوتاه برد را هدف قرار داد.

وی افزود: این رزمایش شبیه به حمله موشکی و هوایی احتمالی ترتیب داده شده و بیش از 800 سرباز و 200 مورد تجهیزات جنگی در این رزمایش حضور دارد و به کار گرفته شده است.

سیستم‌های موشکی سطح به هوا که در این رزمایش استفاده می‌شوند، با آن موشک "BUK" میان‌برد که احتمالا مخالفان شرق اوکراین از آن برای هدف قرار دادن هواپیمای مالزیایی با 298 سرنشین در 17 ژوئن استفاده کردند، متفاوت است.

روسیه در تابستان سال جاری میلادی چند رزمایش نظامی انجام داده که غرب آن‌ها را محکوم کرده است.

انتهای پیام

کد N456353

وبگردی