آفتاب

تاکید آمریکا و انگلیس بر لزوم حل اختلافات سیاسی در پاکستان

تاکید آمریکا و انگلیس بر لزوم حل اختلافات سیاسی در پاکستان

دولت آمریکا از تمام طرف‌های درگیر در پاکستان درخواست کرد که از خشونت خودداری کرده و اختلافاتشان را از طریق مذاکرات صلح‌آمیز حل کنند که به تقویت دموکراسی در این کشور بینجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پی‌تی‌آی، ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ما با دقت راهپیمایی‌های اسلام‌آباد را دنبال می‌کنیم. ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که از خشونت خودداری کنند، خویشتن‌دار باشند و به قوانین و مقررات احترام بگذارند.

وی افزود: معتقدیم که تمامی طرف‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا اختلافاتشان را از طریق مذاکرات صلح‌آمیز حل و فصل کنند و به‌گونه‌ای باشد که دموکراسی پاکستان تقویت شود. پیام قاطع ما به پاکستان این است.

عمران خان، کریکت‌باز سابق پاکستان که رهبر اپوزیسیون پاکستان شده است و طاهر القدری، روحانی ضد دولت پاکستان خواستار استعفای نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان شده‌اند و با ده‌ها هزار تن از حامیانشان امروز (چهارشنبه) به سمت پارلمان پاکستان رفته‌اند. در شرایطی که قانونگذاران پاکستان گفته‌اند که امروز تشکیل جلسه می‌دهند، معترضان خیابان‌های اصلی را مسدود کرده و تجمع برگزار کرده‌اند. آن‌ها به بخش حفاظت شده "منطقه قرمز" که محل اسکان دیپلمات‌ها و سیاستمداران پاکستانی است وارد شده‌اند و تلاش نیروهای امنیتی بی‌ثمر بوده است. اعتراض عمران خان و طاهر القدری به نتایج انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی است که به گفته آن‌ها به "تقلب" آلوده است.

از سوی دیگر فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز از معترضان پاکستانی درخواست کرد تا با یکدیگر همکاری کرده و برای رسیدن به راه حل صلح آمیز مطابق قانون اساسی رفتار کنند.

هاموند گفت: انگلیس و پاکستان روابط عمیق و گسترده‌ای دارند و ما قطعا از پاکستان دموکراتیک و استفاده از نهادهای دموکراتیک برای حل اختلافات سیاسی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم تمامی طرفهای پاکستانی بتوانند طبق قانون اساسی با یکدیگر همکاری کنند و بتوانند اختلافات سیاسی کنونی را بر طرف کنند.

انتهای پیام

کد N456352

وبگردی