آفتاب

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین: تفکرات داعش با مواضع آل خلیفه تفاوتی ندارد

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین: تفکرات داعش با مواضع آل خلیفه تفاوتی ندارد

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با تأکید بر اینکه بحرینی‌ها همچنان به مقاومت خود در برابر اقدامات سرکوبگرانه نظام ادامه می‌دهند، گفت: نظام بحرین می‌خواهد همچون عربستان دین در خدمت دولت باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان در خصوص شکنجه‌ها در داخل زندان‌های بحرین گفت: من در مدتی که در بازداشت بودم شاهد عملیات‌ شکنجه دسته جمعی توسط نیروهای پلیس بحرین و نیروهای امنیتی خارجی بودم و دیدم که چگونه این نیروها با تمام وحشی‌گری بازداشت شدگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

وی افزود: دولت آل خلیفه از 100 سال پیش همواره به شکنجه، بازداشت‌های سیاسی، هتک حرمت مقدسات، سرکوب تظاهرات‌ها و سلب آزادی‌ها و سلب تابعیت اقدام کرده است. در واقع در حال حاضر درگیری‌ میان ما و مدعیان آزادی و دموکراسی همچنان ادامه دارد. هر اندازه سلاح علیه ما به کار بگیرند ما باز هم به مبارزه خود ادامه می‌دهیم.

نبیل رجب افزود: تمامی جهان می‌دانند که مردم بحرین مورد ظلم واقع شده‌اند. بیانیه‌ها و اقداماتی که از سوی مسئولان حقوق بشر صورت می‌گیرد بر کشورهای غربی تأثیر می‌گذارد اما نظام آل خلیفه همچنان به لجبازی خود ادامه می‌دهد و روش‌های خود را تغییر نمی‌دهد. همگی جهان به خوبی می‌دانند که در حال حاضر حاکمانی مستبد و ظالم و نظامی سرکوبگر در بحرین وجود دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای آل خلیفه با هدف از بین بردن مخالفان مؤسسات دینی را با این دلیل که تأثیر و نفوذ زیادی در داخل بحرین دارند، مورد هدف قرار می‌دهند. در واقع مقامات بحرینی به روش عربستان می‌خواهند دین در خدمت دولت باشد. همه‌ی این اقدامات اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

نبیل رجب در خصوص سلب تابعیت مخالفان بحرینی گفت: دولت بحرین پس از اینکه به سلب تابعیت شهروندان شیعه بحرینی اقدام می‌کند آن‌ها را وا می‌دارد تا کشور را ترک و به جای دیگری مهاجرت کنند. برای همین آن‌ها نیز مجبور می‌شوند به تابعیت کشور دیگری در بیایند. در حال حاضر که بحرینی‌ها به قطر می‌روند و به تابعیت قطر درمی‌آیند منامه با این اقدام مخالفت می‌کند. این نشان می‌دهد که نظام حاکم دچار دوگانگی در معیارهاست. ما به مقاومت خود ادامه می‌دهیم اما از مناصب و کرسی‌ها دفاع نمی‌کنیم. تاریخ ثابت کرده مدافعان حقوق بشر همواره به حاشیه رانده می‌شوند.

نبیل رجب در خصوص جاسوسی نظام حاکم از جمعیت‌های سیاسی در بحرین گفت: من از این اقدام آن‌ها نمی‌ترسم اما این جاسوسی نشان می‌دهد ما با یک کشور پلیسی مواجهیم.

وی در خصوص آماده باش برخی کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) و انتشار اخباری مبنی بر تأیید اقدامات داعش در بحرین گفت: متأسفانه کشورهایی که از تندروی در افغانستان حمایت کردند در حال حاضر بر خاک خود شاهد تروریسم و تندروی هستند. نظام‌های حاکم در منطقه مشروعیت ندارند. اندیشه داعش در بحرین وجود دارد و آنچه در مساجد وابسته به نظام وجود دارد با اندیشه "داعش" هیچ تفاوتی ندارد.

مدیرکل مرکز حقوق بشر بحرین در خصوص تأثیر توافق‌نامه امضا شده میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر بحرین اظهار داشت: من در این‌باره طرفدار حق مردم در تعیین سرنوشت‌شان هستم. کسی که می‌خواهد به قطر برود، آزاد است. بحرین و قطر یک کشور هستند. ما امیدواریم این توافق‌نامه بر آزادی بیان و رسانه‌ها تأثیر نگذارد.

وی در خصوص حضور برخی نیروهای خارجی در بحرین گفت: ما از وجود مزدورانی بیگانه در بحرین رنج می‌بریم. هر کسی که از خارج کشور برای سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز به بحرین می‌آید مزدور است و ما از تمامی کشورها می‌خواهیم نیروهای خود را از بحرین خارج کنند و با دولت بحرین برای کشتن مردم همکاری نکنند.

انتهای پیام

کد N456351

وبگردی