آفتاب

لهستان خواستار شکایت علیه روسیه به سازمان تجارت جهانی شد

لهستان خواستار شکایت علیه روسیه به سازمان تجارت جهانی شد

تهران- ایرنا- لهستان رسما از اتحادیه اروپا خواست از روسیه به دلیل تحریم واردات محصولات غذایی از کشورهای عضو این اتحادیه به سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ˈای یو ابزرورˈ، وزیر اقتصاد لهستان با ارسال نامه ای به ˈکارل دی گوشهˈ کمیسیونر دادوستد اتحادیه اروپا، از وی خواست از روسیه به سازمان تجارت جهانی شکایت کند.

لهستان یکی از کشورهایی است که به دلیل تحریم روسیه به شدت از نظر مالی متضرر می شود. این کشور بیش از یک میلیارد دلار مواد غذایی به روسیه صادر می کرد که چهارمین بازار بزرگ آن بعد از آلمان، انگلیس و فرانسه به شمار می آید. سیب لهستان در اروپا شهرت دارد و کشاورزان لهستانی نیمی از محصول خود را به روسیه صادر می کنند.

در همین حال بعضی از دولت های اروپایی در حال بررسی این موضوع هستند که پرداخت چه میزان غرامت به کشاورزان و تولیدکنندگان در این اتحادیه، می تواند بخشی از خسارات آنها را جبران کند.

با آنکه روسیه در سال 2012 به سازمان تجارت جهانی پیوسته اما این سازمان تاکنون دو بار شکایت علیه مسکو دریافت کرده است. روسیه نیز در اقدامی متقابل، شکایتی علیه اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی تقدیم کرده است.

سازمان تجارت جهانی نمی تواند کشوری را وادار به گشودن بازارهایش به روی محصولات دیگر کشورها کند، اما می تواند به دلیل نقض قوانین کشورها را جریمه کند.

اروپام**9157**1485** 1337
کد N456180

وبگردی