آفتاب

برپایی مراسم شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

برپایی مراسم شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم شهادت رئیس مکتب و مذهب حقه جعفری، امام جعفر صادق(ع)در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، برنامه‎های حرم مطهر حضرت معصومه(س) این هفته با برگزاری برنامه‎‌های فرهنگی و مذهبی در حال پیگیری است.

از جمله این برنامه‎ها می‎توان به برگزاری مراسم قرائت دعای توسل اشاره کرد که شب گذشته، 28 مردادماه، به همراه سخنرانی و مداحی در این مکان مقدس برگزار شد.

مراسم قرائت دعای کمیل، پنج‌شنبه، 30 مردادماه، پس از اقامه نماز جماعت با قرائت زیارت وارث آغاز می‎شود؛ سخنران این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین مهدوی‌نیا، کارشناس مذهبی خواهد بود و دعای پر فیض کمیل توسط حسین حقی قرائت می‌شود.

همچنین مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) نیز در این مراسم با حضور گسترده مردم و شیفتگان آل‎الله برگزار می‎شود.

مراسم قرائت دعای ندبه نیز جمعه، 31 مردادماه، از ساعت 6 صبح با قرائت دعای عهد آغاز می‌شود؛ پس از آن در ساعت 6:20 حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی، پژوهشگر قرآنی سخنرانی خواهد کرد و در ساعت 7 نیز احمد زین العابدین از مداحان اهل‌بیت(ع) دعای ندبه را قرائت می‌کند.

مراسم قرائت دعای سمات این هفته نیز 31 مردادماه، از ساعت 18 با قرائت زیارت آل یاسین آغاز می‎شود که سخنران این مراسم حجت‎الاسلام والمسلمین حیدری‌کاشانی، کارشناس مذهبی خواهد بود و دعای سمات توسط حسن اخباری از مداحان اهل‌بیت(ع) قرائت می‎شود.

به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مجلس عزا و مرثیه‌سرایی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر جمعه، 31 مردادماه، برپا خواهد شد.

انتهای پیام

کد N456157

وبگردی