آفتاب
ادامه اعتراضات در آمریکا/

بحران میسوری پیچیده تر شد/کشته شدن دومین سیاه پوست به ضرب گلوله پلیس

بحران میسوری پیچیده تر شد/کشته شدن دومین سیاه پوست به ضرب گلوله پلیس

کشته شدن یک فرد سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا در منطقه سنت لوئیز ایالت میسوری، بحران این ایالت آمریکا را پیچیده تر از قبل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در حالیکه خشم مردم شهر فرگوسن از اقدام هفته گذشته پلیس آمریکا در کشتن یک نوجوان سیاه پوست پایان نیافته و اعتراضات در آن همچنان ادامه دارد، شب گذشته یک سیاه پوست دیگر نیز در نزدیکی این شهر به دست پلیس کشته شد.

شب گذشته پلیس منطقه سن لوئیز فرگوسن در جریان سرقت یک جوان سیاه پوست از یک فروشگاه قرار گرفت و دو پلیس به محل اعزام شدند. این دو افسر پلیس وقتی به محل رسیدند جوانی را دیدند که با یک چاقو آنها را تهدید می کرد.

به گفته شاهدان عینی وقتی این جوان سیاه پوست به هشدار پلیس مبنی بر به زمین گذاشتن چاقو اعتنا نکرده و تهدیدهای خود را ادامه داد، پلیس نیز به سمت وی شلیک کرد که این تیراندازی به کشته شدن وی انجامید.

به نوشته راشا تودی، این مقتول روز گذشته دو بار به این فروشگاه دستبرد زده بود و بار اول اقدام به سرقت دو نوشابه انرژی زا کرده بود.

این وضعیت در حالی است که شب گذشته نیز شهر فرگوسن و حومه میسوری صحنه اعتراضات مردمی در واکنش به خشونت پلیس بود. اعتراضات شب گذشته در حالی صورت گرفت که روز گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، دستور انجام تحقیقات فدرال درباره مرگ "مارتین براون" به دست یک افسر پلیس را صادر و دادستان کل این کشور را مسئول رسیدگی به بحران میسوری کرد.

ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

کد N455950

وبگردی