آفتاب

همایش بین المللی تمدن و اندیشه اسلامی در مالزی برگزار شد

همایش بین المللی تمدن و اندیشه اسلامی در مالزی برگزار شد

کوالالامپور – ایرنا – دومین همایش بین المللی تمدن و اندیشه اسلامی با موضوع ˈ ظهور و هبوط تمدن: وضعیت معاصر امور مسلمانانˈ در شهر ˈایپوˈ مرکز ایالت پراک در سواحل غربی مالزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش دو سالانه و دو روزه که شب گذشته پایان یافت، محققان حوزه علوم اسلامی در بخش های تمدن و اندیشه های اسلامی نتایج تحقیقات علمی خود را ارایه و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

این همایش را دولت ایالتی پراک و دانشگاه اسلامی سلطان ازلان شاه برگزار کردند.

وضعیت مسلمانان در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و آفریقا و درگیری ها در سوریه و عراق و جنایات گروه تروریستی داعش که در آن اتباع بسیاری از کشورها مشارکت دارند از موضوعات اصلی گفت وگوهای این همایش بین المللی بود.

ˈاحمد زاهد حمیدیˈ وزیر کشور مالزی نیز در این همایش با اشاره به این که گروهی با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات نادرستی در مورد اسلام اشاعه داده اند که پیامدهای بدی به همراه داشته است، گفت اطلاعات نادرستی در مورد اسلام با این فناوری ها ارایه شده و گروهی به تحریف قرآن پرداخته اند و جذابیت هایی ارایه شده که با اسلام در تضاد است.

وی در سخنان خود که با محوریت تاثیر ارتباطات و اطلاعات و افزایش اشتراک گذاری اطلاعات انجام شد، از گروه های اسلامی خواست از فرصت فناوری های نوین برای ارایه دیدگاه های درست اسلامی استفاده کنند.

وزیر کشور مالزی گفت که اکنون زمان مناسبی برای ارایه اطلاعات درست اسلامی در فضای مجازی و فیلتر کردن تارنماهایی است که اطلاعات نادرست ارایه می دهند.

ˈزمری عبدالقادرˈ سروزیر ایالت پراک مالزی در مراسم پایانی این همایش ضمن دعوت مردم به پیروی از قرآن جهت حفظ تمدن اسلامی، گفت که وضعیت بسیاری از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در کشورهای اسلامی نامناسب بوده و نیازمند رسیدگی جدی است.

وی با انتقاد از حمله به مسلمانان در بسیاری از مناطق جهان، گفت که مسلمانان در بسیاری از کشورها به ویژه توسط دولت ها و رسانه های غربی مورد تهاجم قرار گرفته اند و این دولتمردان این مسلمانان را با عناوینی همچون تروریست و شبه نظامی خطاب می کنند تا بتوانند مانند حیوان به شکار آن ها بروند.

نخستین همایش بین المللی تمدن و اندیشه اسلامی سال 2012 با ارائه بیش از 250 مقاله علمی از 15 کشور در مالزی برگزار شده بود.

در دومین همایش افرادی از یمن، عربستان، الجزایر، پاکستان، بوتسونا، مصر، لبنان، اندونزی، اردن، عمان، نیجریه و تانزانیا حضور داشتند.

برای این همایش 447 مقاله از کشورهای مختلف ارایه شده بود.

آساق**241**1611
کد N455776

وبگردی