آفتاب

نخست وزیر سنگاپور: جهان از نبردها در سوریه و عراق آسیب می بیند

نخست وزیر سنگاپور: جهان از نبردها در سوریه و عراق آسیب می بیند

کوالالامپور – ایرنا – نخست وزیر سنگاپور روز چهارشنبه خواستار اقدام علمای اسلامی برای تنویر افکار عمومی نسبت به جنایات گروه تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه شد و گفت که همه جهان از پیامد نبردها در سوریه و عراق دچار آسیب می شوند.

به گزارش ایرنا، ˈلین هسین لونگˈ نخست وزیر سنگاپور در آیین اعطای جوایز به یکی از رسانه های این کشور، گفت که نبردهای سوریه و عراق و جنایات گروه تروریستی و تکفیری داعش محدود به این دو کشور نیست و همه جهان از پیامدهای آن آسیب می بینند.

وی تایید کرد که اتباع برخی کشورهای همسایه سنگاپور از جمله مالزی و اندونزی در نبردهای سوریه و عراق در کنار گروه تروریستی داعش در نبرد هستند، به طوری که برخی از این افراد دست به فعالیت های انتحاری نیز زده اند.

عملیات انتحاری پنجم خرداد ماه در استان ˈالانبارˈ عراق که 25 کشته برجای گذاشت توسط ˈاحمد طارمیمی مالکیˈ تروریست 26 ساله مالزیایی انجام شد.

شبکه خبری آسیا به نقل از نخست وزیر سنگاپور، گفت که برخی از شهروندان این دولت شهر - سنگاپوری نیز در این جنگ مشاهده شده اند و برخی دیگر نیز قصد عزیمت به سوریه و عراق را داشته اند که از اعزام آنها ممانعت شده است.

وی حوادث اخیر سوریه و عراق و جنایات گروه تروریستی داعش را بر وحدت و هماهنگی سنگاپور و کشورهای همسایه تاثیرگذار دانست و خواستار روشنگری علمای دینی در این زمینه شد.

ˈلین هسین لونگˈ گفت که گروه های مذهبی با توجه به شرایط ایحاد شده می توانند نقش مهمی در وحدت جامعه اسلامی داشته باشند.

وی تاکید کرد رهبران اسلامی باید نسبت به تنویر افکار عمومی در مورد نبردهای سوریه و عراق که در آن هزاران نفر از افراطیون کشورهای مختلف حضور دارند، اقدام کنند.

مقامات سنگاپوری پیش از این نیز نسبت به گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش هشدار داده بودند.

مقامات امنیتی سنگاپور اعلام کرده اند این دولت – شهر همانند کشورهای دیگر مصون از پیوستن اتباعش به تروریست های داعش نیست.

ˈماساگوس ذواکفیلیˈ وزیر ارشد دولت سنگاپور نیز اخیرا اعلام کرد تاثیر گروه های افراطی و تروریست های داعش را در کشورهای حوزه اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) نمی توان نادیده گرفت.

سنگاپور، تایلند، مالزی، اندونزی، لائوس، میانمار، فیلیپین، ویتنام، برونئی و کامبوج اعضای آ.سه.آن هستند.

وی معتقد است با وجود عملیات امنیتی برای پایداری منطقه نشانه هایی از حرکت جماعت اسلامی در منطقه وجود دارد.

آساق**241**1611
کد N455641

وبگردی