آفتاب

آمریکا در پاسخ به نگرانی مصر: وقایع میسوری امری داخلی است

آمریکا در پاسخ به نگرانی مصر: وقایع میسوری امری داخلی است

در پی کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی و بالا گرفتن ناآرامی‌ها در ایالت میسوری این کشور، سخنگوی وزارت خارجه مصر از واشنگتن خواست به حق تظاهرات احترام گذاشته و خویشتن دار باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، در پی کشته شدن نوجوان سیاهپوست آمریکایی و بالا گرفتن درگیری‌ها و تظاهرات در ایالت میسوری آمریکا بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر، اعلام کرد: ما از نزدیک شاهد افزایش تظاهرات و ناآرامی‌ها در ایالت میسوری آمریکا و واکنش‌ها نسبت به آن هستیم.

وی ضمن اشاره به اظهارات بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در خصوص لزوم حفظ حقوق افراد، از واشنگتن خواست به حق تظاهرات احترام گذاشته و خویشتن داری کند.

در همین راستا ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی گفت: واشنگتن با مشکلات رخ داده در ایالت میسوری به صورت "آشکار و با درستی و شفافیت" برخورد می‌کند و رخدادهای میسوری "مساله‌ای داخلی است".

وی افزود: ما از تمامی کشورهایی که از واشنگتن در خصوص اوضاع حقوق بشر انتقاد می‌کنند می‌خواهیم تا مانند واشنگتن در مقابله با چنین بحران‌هایی عمل کنند.

وی در خصوص میزان آمادگی واشنگتن برای استقبال از ناظران بین‌المللی جهت نظارت بر رخدادها گفت: واشنگتن در حال حاضر روند داخلی برای مقابله با چنین مشکلی دارد و وزیر دادگستری آمریکا امروز (چهارشنبه) به ایالت میسوری می‌رود تا از اوضاع در آنجا اطلاع حاصل کند.

هارف همچنین تاکید کرد: نباید اوضاع ایالت میسوری با رخدادهای دیگر کشورها مقایسه شود.

انتهای پیام

کد N455320

وبگردی