آفتاب

تذکرات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در مورد روند استیضاح

تذکرات تشکل‌های دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در مورد روند استیضاح

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) در مورد روند استیضاح با صدور بیانیه‌ای نکاتی را در این باره متذکر شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«دولت و مجلس محترم جمهوری اسلامی ایران،

ضمن آرزوی توفیقات روزافزون الهی و تبریک به مناسبت سالگرد بازگشت غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی، در رابطه با استیضاح وزیر محترم علوم، جناب دکتر فرجی دانا، بر خود لازم می‌دانیم نکاتی چند را به عرض‌تان برسانیم.

نکته­ اول: استیضاح یک روند کاملا قانونی است، رای آوردن یا نیاوردن استیضاح هم باید براساس قانون باشد. شنیده ایم که این بار نوبت مجلس است که با دولت همکاری کند! در اینجا پرسشی به وجود می­‌آید آیا عدم استیضاح به معنای همکاری مجلس است؟ وااسفاه!!!

هیچ یک از نمایندگان مردم (چه مستقیم در مجلس و چه غیر مستقیم در دولت) حق بازی سیاسی با قانون را ندارند. اصرار داریم دولت و مجلس محترم حق ملت را که عملکرد درست مسئولین است، فدای دعواهای سیاسی نکند.

نکته دوم: جریان اعتدال یعنی دور از جناح خاصی بودن، پس از این جریان انتطار نمی‌­رود اشتباهات دیگران را تکرار نماید، تهدید به افشاگری و برگزیدن ادبیات تند در مجلس نشان دهنده­ ناکامی در تعامل با منتقدین است.

اگر مطلبی هست که دانستن آن به نفع مردم است، پس ربطی به استیضاح شدن یا نشدن وزیر ندارد، و اگر هم صلاح نیست پس ادبیات افشاگری صحیح نمی­‌باشد.

استیضاح درخواست نمایندگان مردم است، دولت هم برخواسته از همین مردم. در ضمن اگر خط مشی یک وزارتخانه تا این حد مورد تایید مردم است که برداشت می­‌شود وزیر بعدی هم بر همین منوال می­‌باشد، نباید نگرانی­های نمایندگان مردم، دولتمردان محترم را نگران نماید که منتظر همکاری یا عدم همکاری مجلس باشند.

در آخر از خداوند، استمرار توفیق خدمت خالصانه به نظام اسلامی را برای شما مسئلت داریم.»

کد N455319

وبگردی