آفتاب

عزام الاحمد، رژیم صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غزه دانست

عزام الاحمد، رژیم صهیونیستی را مسئول شکست مذاکرات غزه دانست

تهران -ایرنا - ˈعزام الاحمدˈ رییس هیات فلسطینی مذاکره کننده درباره آتش بس غزه گفت: خروج هیات رژیم صهیونیستی از قاهره دلیل بر تصمیم از پیش طراحی شده این رژیم برای به شکست کشاندن مذاکرات و فروپاشی آتش بس غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی ˈوفاˈ، وی شامگاه سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: خروج هیات فلسطینی از قاهره برنامه ریزی شده و یک نقشه بود.

وی خاطرنشان کرد که هیات فلسطینی در جریان مذاکرات نرمش خوبی از خود نشان داد که نمی خواهیم در حال حاضر جزئیات آن را بیان کنیم.

وی افزود: ما پیشنهاد های خود را ارایه کردیم و آن را به مصر به عنوان میانجی تحویل دادیم.

عزام الاحمد خاطرنشان کرد که هیات فلسطینی تا این لحظه پاسخ پیشنهادهای خود را دریافت نکرده و این در حالی است که هیات رژیم صهیونیستی این پیشنهاد ها را از طرف مصری دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر طرف اسرائیلی در مذاکرات جدی بود به این پیشنهادها پاسخ می داد، افزود: ما به پیشنهادهای اسرائیل پاسخ دادیم و آنها نیز باید به پیشنهادهای ما پاسخ دهند.

عزام الاحمد گفت: پیشنهادهایی که به مصری ها ارایه دادیم لغو محاصره زمینی و دریایی غزه را نیز شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار پیشرفت مذاکرات قاهره و دستیابی به توافقنامه نهایی نیست.

وی با اشاره به حملات روز سه شنبه رژیم صهیونیستی به غره گفت این موضوع نشان می دهد که اسرائیل خواهان آرامش نیست بلکه می خواهد به زور شروط خود را به هیات فلسطینی و طرف مصری تحمل کند.

عزام الاحمد افزود: امیدواریم که آنها به پیشنهادی فلسطینیان پاسخ دهند تا رهبران میدانی متقاعد شوند که امکان توافق و یا تمدید آتش بس وجود دارد.

وی افزود: اسرائیل می خواهد توافقنامه آشتی ملی میان فلسطینیان و نتایج آْن را نابود سازد.

این مقام فلسطینی گفت ما چند ساعت دیگر به منظور مشورت با رهبران خود، قاهره را ترک خواهیم کرد. ولی معتقد نیستیم که از مذاکرات عقب نشینی کرده ایم.

**مترجمام**1480** 3404
کد N455086

وبگردی