آفتاب

مقابله با قاچاق دارو در داروخانه ها با نظارت و بازرسی دقیق

مقابله با قاچاق دارو در داروخانه ها با نظارت و بازرسی دقیق

تهران- ایرنا- رییس انجمن داروسازان تهران گفت: با سیستم های نظارتی و بازرسی غذا و دارو، از قاچاق داروهای تولید داخل و وارداتی در داروخانه ها جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر جلیل سعیدلو عصر سه شنبه در نشست خبری کنگره ملی روز داروسازی و جشن بزرگداشت محمدبن ذکریای رازی در جمع خبرنگاران افزود: قاچاق دارو در داروخانه های کشور بسیار محدود و اندک است.

وی ادامه داد: از سوی سازمان غذا و دارو روی داروهای تولید داخل و وارداتی برچسب اصالت زده می شود.

به گفته وی، در این زمینه نهادهای نظارتی کنترل سیستم حوزه سلامت، آنان را مورد بررسی و بازرسی دقیق قرار می دهند.

سعیدلو در ادامه افزود: با حضور مدیریت جدید در سازمان تامین اجتماعی، شرایط پرداختی نسبت به قبل بهتر شده به گونه ای رضایت مردم را به همراه داشته است.

رییس انجمن داروسازان تهران با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر توانسته شرایط داروخانه ها را نسبت به گذشته بهبود بخشد، گفت: سازمان های بیمه گر با تمدید قرارداد توانسته اند کسورات بیمه ای خود را پرداخت کنند.

سعیدلو یادآورشد: پنج درصد از مردم با بیماری هایی همچون سرطان مواجه اند که هزینه درمان آنها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: دولت نگاه ویژه ای نسبت به کاهش هزینه این بیماران دارد از این رو بودجه خوبی برای آنها اختصاص داده که این مساله سبب شده سهم بیمار در تهیه دارو به شدت کاهش یابد.

رییس انجمن داروسازان تهران به جایگاه طب سنتی و وضعیت توزیع داروهای گیاهی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: عرضه داروهای گیاهی و شیمیایی در داروخانه های مجزا مقایر قانون است.

وی با بیان اینکه انجمن داروسازان به عنوان متولی امر با ایجاد داروخانه های گیاهی و سنتی مخالف است، خاطرنشان کرد که در 30 سال گذشته مردم علاقه زیادی به استفاده از داروهای گیاهی و سنتی نشان داده اند.

کنگره ملی روز داروسازی و جشن بزرگ محمدبن ذکریای رازی با محوریت توسعه طب سنتی و جایگاه داروسازان در راستای سیاست های کلان نظام سلامت، 31 مرداد تا دوم شهریورماه در سالن همایش هتل المپیک برگزار می شود.

علمی(3)**1354**م.ب** 2023
کد N455041

وبگردی