آفتاب

واکنش واشنگتن و لندن به تحولات و ناآرامی های سیاسی جاری در پاکستان

واکنش واشنگتن و لندن به تحولات و ناآرامی های سیاسی جاری در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - آمریکا و انگلیس دقایقی پیش در واکنش به تحولات و ناآرامی های سیاسی جاری در پاکستان و تشدید اعتراض احزاب مخالف دولت در این کشور، خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات سیاسی میان دولت و مخالفان شدند.

ˈماری هارفˈ معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد روز چهارشنبه (به وقت اسلام آباد) با بیان اینکه واشنگتن به دقت تحولات سیاسی پاکستان را دنبال می کند، از احزاب مخالف دولت اسلام آباد خواست تا رویکردی صلح آمیز و بدور از خشونت برای حل و فصل مسایل و اختلافات خود با دولت اتخاذ کنند.

«ماری هارف» با اشاره به اینکه ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا لحظه به لحظه از تحولات سیاسی در پایتخت پاکستان در جریان قرار می گیرد؛ خاطر نشان کرد که احزاب سیاسی پاکستان می بایست از طریق گفت وگوهای فراگیر به بن بست سیاسی پایان دهند.

ˈفلیپ هیمندˈ وزیر امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه ای خواستار خوشیتنداری طرفین دعوای سیاسی در پاکستان و پایان یافتن اختلافات میان آنان شد.

وی تاکید کرد که نهادها و احزاب طرفدار نظام دمکراسی در پاکستان باید در حل و فصل اختلافات سیاسی تلاش کنند.

وزیر خارجه انگلیس نسبت به همکاری و وحدت میان احزاب سیاسی پاکستان برای حل مسائل فی مابین ابراز امیدواری کرد.

از روز پنجشنبه گذشته که موج تظاهرات ضددولتی در پایتخت پاکستان براه افتاده است، این برای نخستین بار است که مقامات عالی سیاسی واشنگتن و لندن به این تحولات واکنش نشان می دهند.

«عمران خان» رهبر حزب مخالف تحریک انصاف که به همران هزارن نفر از هوادارانش نیمه شب سه شنبه به وقت محلی وارد منطقه قرمز اسلام آباد شد، ساعتی پیش به نواز شریف نخست وزیر این کشور هشدار داد چنانچه تا فردا (چهارشنبه) استعفا نکند، هوادارنش کاخ نخست وزیری را به تصرف خود در می آورند.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز لحظاتی قبل خواستار خویشتنداری طرفین دعوای سیاسی جاری در این کشور و آنان را به انجام مذاکرات سازنده و موثر برای حل و فصل اختلاف های موجود فراخواند.

برخی منابع آگاه نیز گزارش می دهند که ارتش پاکستان اتاق کنترل وزارت کشور را برای رصد تحولات جاری در تظاهرات ضددولتی در پایتخت و منطقه قرمز اسلام آباد در اختیار گرفته است.

آساق*1*274**1723** 3404
کد N455032

وبگردی