آفتاب

المقداد:سوریه برای همکاری با دیگر کشورها درمبارزه با تروریسم تردید نمی کند

المقداد:سوریه برای همکاری با دیگر کشورها درمبارزه با تروریسم تردید نمی کند

دمشق – ایرنا - « فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه هرگز در همکاری با دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم تردید نمی کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، المقداد روز سه شنبه در یک سخنرانی در دمشق تحت عنوان« جغرافیای سیاسی در خاورمیانه و مقاومت عربی سوری» تاکید کرد که « بدون هماهنگی بین المللی امکان مبارزه با تروریسم وجود ندارد».

وی تصریح کرد: هر طرفی که گمان می کند با تمسک به سیاست خویشتنداری و بی طرفی می تواند خود را از شر تروریسم و تندروی در منطقه و جهان حفظ کند در اشتباهی بزرگ بسر می برد و اکنون درستی رویکرد سیاست سوریه از چند سال قبل مبنی بر گسترش تروریسم در همه منطقه و جهان اثبات شده است.

معاون وزیر خارجه سوریه اظهارداشت: قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل بر وضع تحریم ها علیه حامیان مالی گروه های تروریستی که خود را دولت اسلامی عراق و شام و جبهه النصره می خوانند، تاکید دارد و این بیانگر اراده جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم است.

المقداد گفت: هماهنگی بین المللی در مبارزه با تروریسم باید بر اساس توافقنامه ها و قطعنامه های بین المللی صورت گیرد و هر اقدام یک جانبه ایجاد اخلال در امور بین المللی است.

وی افزود: طرف هایی که به گروه های مسلح ضد سوریه کمک می کنند، تروریست محسوب می شوند و جامعه جهانی باید آنها را تعقیب و بازخواست کند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: از عاملی به نام رژیم اسراییل در حوادث منطقه و سوریه و نقش و منافع آن در گسترش بحران گروه های تروریستی مسلح و جنایات و تجاوزهای آنها نمی توان غفلت کرد.

المقداد خاطرنشان کرد: غرب برای حمایت مستقیم و نامحدود از اهداف صهیونیستی از هر اقدامی برای ویرانی منطقه و گسترش پدیده تروریسم و ایجاد رعب و وحشت توسط گروه های تروریستی مسلح فروگذار نکرده است و گروه تروریستی که داعش خوانده می شود، پرورش یافته اندیشه وهابی است که دشمن ادیان، مذاهب و طوایف دیگر و نابوده کننده تمدن ها می باشد.

وی، قضیه فلسطین را معیار ترسیم سیاست های ملی، منطقه ای و بین المللی سوریه خواند و گفت که فلسطین به رغم همه حوادث در منطقه درصدر فهرست اولویت ها و اهتمام دولت سوریه قرار دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه هشدار داد که ملت فلسطین در معرض نسل کشی قرار دارد و تجاوز اخیر اسراییل به غزه بهترین دلیل است که اسراییل « سلاح کشتار جمعی در منطقه» است.

المقداد به ادعاهای اخیر آمریکا مبنی برعدم التزام سوریه به تعهداتش در نابود کردن سلاح های شیمیایی اشاره کرد و آن را بیانگر سیاست خصمانه آمریکا و نبود اراده صادقانه نزد آن برای رهایی انسان ها از شر سلاح های کشتار جمعی دانست و گفت که آمریکا باید به اسراییل فشار وارد کند تا سلاح های کشتار جمعی خود را نابود کند.

وی با تاکید بر اینکه «آمریکا نباید از قطعنامه های بین المللی برای دخالت در امور کشورها سوء استفاده کند» ، گفت که آمریکا در رفتارش صادق نیست، زیرا در غیر این صورت حمایت از تروریسم را متوقف می کرد و به همپیمانان خود از جمله «رجب طیب اردوغان» و دولت ترکیه دستور می داد که از حمایت از گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست ها دست بردارند و ترکیه را به گذرگاهی برای ورود و خروج تروریست ها به خاک سوریه قرار ندهند و از آنها حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی نکنند.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: آمریکا ، انگلیس و فرانسه مسئول گسترش تروریسم در منطقه هستند و باید از این کار دست بردارند زیرا امروز خودشان و همه منطقه را تهدید می کنند.

المقداد با انتقاد از شورای امنیت به دلیل نادیده گرفتن صدها نامه سوریه در باره تروریسم و اقدامات تندروها و تکفیری ها، بر اهمیت هماهنگی سوریه و لبنان برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور برخی نیروهای حامی تروریسم در لبنان که زمینه ورود و خروج تروریست ها به سوریه را از خاک لبنان فراهم می کردند، گفت که مزدوران تروریسم در لبنان همچنان از آن دفاع می کنند در حالیکه تروریسم به شهرهای آنها رسیده است و ارتش لبنان باید برای دفاع از لبنان و آینده آن قربانی بدهد.

خاورم ** 1324**1517
کد N455025

وبگردی