آفتاب
ترکان در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح فرجی دانا زاویه دولت و مجلس را گسترده می‌کند/نمایندگان در زمین طیف پایداری بازی نکنند

استیضاح فرجی دانا زاویه دولت و مجلس را گسترده می‌کند/نمایندگان در زمین طیف پایداری بازی نکنند

تنها ناراضی آقای فرجی‌دانا را تعدادی از تشکل‌های خاص که به جریان مشخصی تعلق دارند، ‌تشکیل می‌دهند/وزیرعلومی بر صندلی نشسته است که دانشگاهیان از او راضی هستند /اقلیتی 80 نفره که حتی کمتر ازاین تعداد هم برآورد می‌شوند، می خواهند بر اکثریت مجلس‌ غلبه کنند.

مشاور ارشد رییس جمهور با تاکید براینکه اکثر نمایندگان با دولت زاویه‌ای ندارند اما باید خود را از دست طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های طیف پایداری نجات دهند و در زمین آنها بازی نکنند، گفت:استیضاح فرجی دانا زاویه دولت و مجلس را گسترده می‌کند.

اکبر ترکان در در آستانه استیضاح وزیرعلوم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به بیان توضیحاتی در مورد اهداف استیضاح‌کنندگان ‌پرداخت و استیضاح اخیر را واکنشی به شکست انتخاباتی طیف پایداری دانست و در بیان پیامدهای آن گفت: اتفاقاتی که افتاده‌است زاویه دولت و مجلس را گسترده می‌کنند.

‌مشاور رئیس‌جمهور از اکثریت مجلس خواست «هوشیار باشند» و افزود: تنها ناراضی آقای فرجی‌دانا را تعدادی از تشکل‌های خاص که به جریان مشخصی تعلق دارند، ‌تشکیل می‌دهند.

ترکان خاطرنشان کرد:‌چند اتفاق در حال وقوع است از جمله اینکه اقلیتی 80 نفره که حتی کمتر ازاین تعداد هم برآورد می‌شوند، می خواهند بر اکثریت مجلس‌ غلبه کنند.

وی با بیان اینکه این اقلیت با محوریت جبهه پایداری در حال غلبه بر جو عمومی مجلس که حامی دولت است، هستند و می‌خواهند زمام امور را در دست بگیرند، درباره تحرکات صورت گرفته از سوی جبهه پایداری و اهداف آنها گفت: اتفاقاتی شکل داده‌اند که موجب ایجاد فاصله میان دولت و مجلس شود‌ از جمله در روزهای اخیر چند بار به شخص رئیس‌جمهور توهین کرده‌اند یا اینکه شبنامه علیه آقای روحانی با امضای هیات رئیسه پخش می‌کنند تا ‌به هر شکلی زاویه دولت و مجلس را گسترده ‌کنند.

مشاور رئیس‌جمهوری در بخش دیگر از این گفت‌وگو درباره میزان رضایت دانشگاهیان از فرجی دانا یادآور شد: وزیرعلومی بر صندلی نشسته است که دانشگاهیان از او راضی هستند و تنها ناراضی آقای فرجی‌دانا تعدادی از تشکل‌های خاص هستند.

وی خواستار توجه نمایندگان به اولویت‌های ملی و اوضاع بین‌المللی شد و خاطرنشان کرد: امروز که بیش از گذشته نیازمند همدلی هستیم، گام‌هایی که به رهبری اقلیتی در مجلس برداشته می‌شود، تنها نفاق را بیشتر می‌کند.

مشاور رییس‌جمهوری با ابراز تاسف از اینکه بازندگان انتخابات سال گذشته که وابستگان به طیف پایداری هستند با یارگیری توانسته‌اند در برخی موارد مجلس را به ‌دنبال خود بکشند، تاکید کرد: اکثر نمایندگان با دولت زاویه‌ای ندارند اما باید خود را از دست طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های طیف پایداری نجات دهند و در زمین آنها بازی نکنند.

کد N454964

وبگردی