آفتاب
رییس کمیسیون شوراها مجلس:

اقدامات وزارت کشور درساماندهی امورداخلی و معضلات شهری قابل تقدیر است

اقدامات وزارت کشور درساماندهی امورداخلی و معضلات شهری قابل تقدیر است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات وزارت کشور در دوره اخیر برای ساماندهی امورداخلی و معضلات شهری قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر خجسته با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی، افزود: آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی کشور با حضور رحمانی فضلی در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اظهارکرد: طبق توافقی که در جلسه قبل با وزیر کشور داشتیم مقرر شد تا در راستای تعامل مجلس و دولت، مسایل داخلی کشور در فضای صمیمی و مبتنی بر تعامل دوجانبه مطرح و به یک نقطه نظر مشترک و واحد دست یافت.

وی با تقدیر از عملکرد وزیر کشور در ساماندهی امور داخلی و معضلات شهری، خاطرنشان کرد: متاسفانه هر چند در داخل با معضلات متعددی همچون اعتیاد، طلاق، مهاجرت بی رویه، سرقت، نزاع خیابانی و مسایلی از این دست روبرو هستیم اما بررسی های تخصصی کمیسیون نشان می دهد که که مجموعه سیاست های وزارت کشور در دوره اخیر با حرکتی روبرو شد که در راستای اصلاح شرایط موجود بوده است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی آخرین وضعیت امنیتی کشور با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، طبق مصوبه کمیته سیاست داخلی کشور مقرر شد آخرین شرایط کشور در زمینه امنیت مرزها و امنیت کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

خجسته افزود: عناصری در سیاست داخلی کشور وجود دارد که می تواند به عنوان عامل ضدامنیتی هزینه هایی را متوجه نظام و مردم کند که معضلات اجتماعی بخشی از آنهاست.

وی اظهارکرد: در جلسه امروز کمیسیون شوراها، وزیر کشور تحلیل درستی از شرایط مرزی و مشکلات ساکنان این مناطق داشت که راهکارهای حل و فصل آنها بحث و بررسی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به غیرعلنی بودن جلسه امروز کمیسیون، مقرر شد تا معضلات و نکات امنیتی ارایه شده از سوی وزیر کشور در کمیته ای مشترک اصلاح و نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

خجسته افزود: آقای رحمانی فضلی معتقد است که با اجرای صحیح آمایش سرزمین و برنامه ریزی مناسب می توان در یک دوره پنج ساله تمام استان ها را خودکفا کرد.

سیام**9254**م.ب**1449
کد N454838

وبگردی