آفتاب

شورای امنیت حمله انتحاری به کاروان صلحبانان در مالی را محکوم کرد

شورای امنیت حمله انتحاری به کاروان صلحبانان در مالی را محکوم کرد

نیویورک- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای حمله به کاروان صلحبانان این سازمان در کشور مالی را که به کشته و مجروح شدن شماری از آنان منجرشد به شدت محکوم کرد و از مسئولان دولت مالی خواست تا هرچه سریع تر طراحان این حمله انتحاری را شناسایی و مجازات نمایند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد، در این حمله که روز شنبه اتفاق افتاد دو تن از نیروهای صلحبان کشور بورکینافاسو که در تاسیسات این سازمان در شهر ˈبرˈ در شمال مالی استقرار داشتند به قتل رسیدند و هفت نفر از این صلحبانان نیز مجروح شدند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته با صدور بیانیه ای این حمله انتحاری را بشدت محکوم و بار دیگر بر حمایت خود از کمیته ثبات و امنیت سازمان ملل در مالی تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین از مسئولان دولت مالی خواسته شده است تا در چارچوب مندرجات منشور سازمان ملل بر تلاش های خود در جهت مبارزه و ریشه کردن تروریسم و اقدامات خشونت آمیز در این کشور بیافزایند.

کشور کوچک مالی با مساحت یک میلیون و 240 هزار کیلومتر مربع و با جمعیتی نزدیک به 14میلیون نفر در غرب آفریقا و در همسایگی کشور های بورکینافاسو، الجزایر، نیجریه، گینه بیسائو، موریتانی و سنگال واقع شده است.

اروپام-4-541-1517
کد N454821

وبگردی