آفتاب
یک فعال دانشجویی در گفتگو با ایلنا:

متشنج بودن فضای دانشگاه‌ها کذب است/ خواست جامعه دانشگاهی استیضاح وزیر نیست

متشنج بودن فضای دانشگاه‌ها کذب است/ خواست جامعه دانشگاهی استیضاح وزیر نیست

با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها، ۵ هزار دانشجو از عملکرد وزارت علوم در نامه‌ای حمایت کرده‌اند که خود این گویای عملکرد مثبت وزارت علوم در ایجاد فضای مناسب است.

یک فعال دانشجویی گفت: خواست و مطالبه امروز جامعه دانشگاهی و علمی کشور نه استیضاح وزیرعلوم، بلکه بررسی روند غیر قانونی بورسیه‌ها،به صورت قانونی و آکادمیک و درچارچوب قانون است.

محمد رهبری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت فضای دانشجویی طی یک سال گذشته گفت: در طی یک سال گذشته در دولت جدید شاهد فضای رو به مثبتی در دانشگاه هستیم که در دولت قبل وجود نداشت.

وی ادامه داد: در این فضای مثبت می‌توان بازگشت امید را بعد از سال‌ها رخوت مشاهده کرد،امیدی که خبر از یک بهبود نسبی در فضای دانشگاه‌ها دارد.

رهبری با بیان اینکه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی موتور اصلی پویایی در فضای دانشگاه و دانشجویی است، عنوان کرد: کاملامشخص است که در طی یک سال گذشته روند مجوزدهی به فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی نسبت به گذشته بهتر شده است. برخلاف گذشته نگاه سیاسی و جناحی نسبت به این گونه فعالیت‌ها وجود ندارد و برخورد‌ها و اعطای امکانات به تشکل‌ها عادلانه‌تر و بدور از سلایق سیاسی است.

این فعال دانشجویی افزود: در تایید این فضا و حمایت از عملکرد یک ساله وزارت علوم و با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها، ۵ هزار دانشجو از عملکرد وزارت علوم در نامه‌ای حمایت کرده‌اند که خود این گویای عملکرد مثبت وزارت علوم در ایجاد فضای مناسب است.

وی درباره رانت علمی و بورسیه‌های غیر قانونی در دولت قبل گفت: شاید کسانی هم باشند که به صورت قانونی عمل کرده‌اند، اما همانطور که به نظر می‌رسد گویا برخی بدون طی کردن مراحل و نداشتن شرایط حائز این موضوع شده‌اند.

وی اضافه کرد: عواقب این موضوع و رانت علمی در بلند مدت برای جامعه علمی کشور بسیار خیلی سنگین خواهد بود و باعث می‌شود کسانی در کرسی استادی قرار گیرند و آموزش دهند که صلاحیت ندارد.

وی تصریح کرد: مطرح کردن فضای نا‌آرام و متشنج در دانشگاه تحت عنوان بازگشت دانشجویان ستاره دار به دانشگاه از سوی عده‌ای اقلیت واقعا تاسف بار است، چون محروم کردن کسی بخاطر عقیده و بیان عقیده نه قانونی و نه با آرمان‌های انقلاب اسلامی هماهنگ است.

وی گفت: برخلاف ادعا‌هایی مبنی بر، از بین رفتن آرامش در دانشگاه‌ها، ما با فضای بسیار آرام و دارای آرامش در دانشگاه روبه رو هستیم چرا که اکنون دانشجویان نسبت به گذشته آرامش روانی بیشتری دارند و از تصمیم‌ها و برخوردهای عجیب و غریب که آرامش روانی را از دانشجو سلب می‌کرد خبری نیست.

وی افزود: من فکر می‌کنم کسانی که بابیان این موضوعات، منافع شخصی را به منافع ملی و مردمی ترجیح می‌دهند، در‌‌نهایت این هیاهیو‌ها به ضرر خود آنها تمام می‌شود و مردم نسبت به آن‌ها بدبین خواهند شد.

کد N454737

وبگردی