آفتاب
توسط وزیر کشور در کمیسیون شورا تبيين شد

توضیح آخرین وضعیت سیاسی امنیتی کشور توسط وزیر کشور در کمیسیون شورا

توضیح آخرین وضعیت سیاسی امنیتی کشور توسط وزیر کشور در کمیسیون شورا

آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی کشور با حضور رحمانی فضلی در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرخجسته با اعلام این خبر افزود: طبق توافقی که در جلسه قبل با وزیر محترم کشور داشتیم مقرر شد تا در راستای تعامل مجلس و دولت، مسائل داخلی کشور در فضایی صمیمی و مبتنی بر تعامل دوجانبه مطرح و به یک نقطه نظر مشترک و واحد دست یابیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تقدیر از عملکرد رحمانی فضلی در ساماندهی امور داخلی و معضلات شهری گفت: متأسفانه هرچند در داخل با معضلات متعددی همچون اعتیاد، طلاق، مهاجرت بی‌رویه، سرقت، نزاع خیابانی و مسائلی از این دست روبرو هستیم ولیکن بررسی‌های تخصصی کمیسیون نشان از آن دارد که مجموع سیاست‌های وزارت کشور در دوره اخیر، حرکتی روبه‌رشد و در راستای اصلاح شرایط موجود بوده که لازم است از وزیر محترم کشور و عوامل ایشان تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها با وزیر کشور افزود: به دنبال بررسی آخرین وضعیت امنیتی کشور با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، طبق مصوبه کمیته سیاست داخلی کشور مقرر گردید آخرین شرایط کشور در زمینه امنیت مرزها امنیت کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با آسیب‌شناسی شرایط امنیتی در کشور گفت: عناصری در سیاست داخلی کشور وجود دارد که می‌تواند به عنوان عامل ضدامنیتی بوده و هزینه‌هایی متوجه نظام و مردم کند که معضلات اجتماعی بخشی از آن‌هاست.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به گزارش رحمانی فضلی گفت: در این جلسه وزیر محترم کشور تحلیل درستی از شرایط مرزی و مشکلات ساکنان این مناطق داشتند که راهکارهای حل و فصل آن‌ها بحث و بررسی شد.

وی افزود: با توجه به غیرعلنی بودن جلسه امروز کمیسیون شوراها، مقرر شد تا معضلات و نکات امنیتی ارائه شده از سوی وزیر محترم کشور در کمیته‌ای مشترک اصلاح و نسبت به رفع نواقص اقدام کرد.

وی افزود: آقای رحمانی فضلی معتقد است که با اجرای صحیح آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در یک بازه 5 ساله تمام استان‌ها را خودکفا کرد.

انتهای پیام

کد N454642

وبگردی