آفتاب

بازدید کمیسیون برنامه و بودجه از صداوسیما

بازدید کمیسیون برنامه و بودجه از صداوسیما

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان صداوسیما خبر داد.

غلام‌رضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: جلسه امروز، جلسه مشترک بین کمیسیون برنامه و رییس سازمان صداوسیما و معاونان ایشان بود. اساسا کمیسیون این برنامه‌ها را با رویکرد نظارت و ارزیابی از فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار دارد. امروز نیز بحث نظارت و ارزیابی عملکرد بودجه سازمان صداوسیما که رسالت بزرگی در نظام دارد، انجام شد.

او ادامه داد: دومین هدف ما در راستای فهم مشترک بین مجلس و دولت و دستگاه‌های اجرایی است که چطور می‌توانیم کارآیی فرهنگی را در کشور افزایش دهیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه افزود: بازدید امروز از شبکه‌های رادیوتلویزیونی انجام شد و کمیسیون در جریان برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان و توسعه دیجیتال شبکه‌های صدا و سیما قرار گرفت.

کاتب درباره مطرح شدن بحث کمبود بودجه سازمان صداوسیما در این جلسه نیز اظهار کرد: طبیعی است که آقای ضرغامی نیازها و انتظاراتی دارد که هرچقدر بودجه و اعتبارات این سازمان افزایش پیدا کند می‌توان کمک بیشتری به شبکه‌های برون مرزی و تبدیل شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال انجام داد.

او ادامه داد: طبق مصوبه جهانی تا سال 2015 شبکه‌های آنالوگ باید به دیجیتال تبدیل شوند و لازمه این کار این است که مجلس و دولت کمک کنند. هرقدر کمک بیشتری انجام شود زودتر به این هدف خواهیم رسید.

انتهای پیام

کد N454641

وبگردی