آفتاب
رهبر گروه مسیحیان عراق در دیدار با نماینده آشوریان در مجلس:

نجات مردم عراق نیازمند عزم بین المللی است

نجات مردم عراق نیازمند عزم بین المللی است

تهران- ایرنا- رهبر گروه مسیحیان عراق گفت: آنچه مایه درد است این است که افکار عمومی دنیا در مورد ظلمی که توسط گروه داعش در عراق اتفاق می افتد، بی تفاوت هستند و نجات مردم تحت ستم عراق نیازمند عزم بین المللی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، «شیخ هیثم سعید عبدالاحد حلییه» در دیدار با «یوناتن بت کلیا »نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عهدنامه امام علی(ع) با آشوریان گفت: امروز کافران با سوء استفاده از اوضاع منطقه گروهک موسوم به داعش را برای ایجاد تفرقه به منطقه آوردند و می خواهند این ملت عربی را تقسیم کنند و ثروت این کشور را به یغما ببرند.

وی همچنین حمایت برخی کشورها از جنایات گروهک داعش را مسأله سازمان یافته بین المللی دانست.

در ادامه «بت کلیا »نماینده آشوریان در مجلس با اشاره به همزیستی برادرانه، تاریخی و دیرینه پیروان ادیان ابراهیمی در ایران گفت: در طول 40 سال گذشته اقوام و مذاهب مختلف در ایران درکنار برادران مسلمان خود همواره در صلح و نوعدوستی و همزیستی مسالمت آمیز زندگی کردند.

وی همچنین با اشاره به عهدنامه امام علی(ع) با آشوریان گفت: امام علی(ع) در این عهدنامه، بر اخوت، برادری و صمیمیت میان مسیحیان و مسلمانان تأکید کردند.

بت کلیا وی همچنین به تلاش های جمهوری اسلامی ایران جهت تأمین حقوق پیروان ادیان الهی اشاره کرد و افزود: به عنوان یک مسیحی آشوری و ایزدی، به زندگی در ایران افتخار می کنیم.

وی اقدامات وحشیانه گروهک داعش را در عراق و موصل همچنین محکوم کرد و این گروهک را دست پرورده آمریکا، انگلیس و اسراییل دانست.

جمعی از مسیحیان عراقی عصر روز دوشنبه با بت کلیا دیدار و گفت و گو کردند.

سیام/ 9136 **1449
کد N454624

وبگردی