آفتاب
دادستان اردبیل:

خطر مرگ کودک آسیب‌دیده در مهدکودک را تهدید می‌کند

خطر مرگ کودک آسیب‌دیده در مهدکودک را تهدید می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به کودک‌آزاری در یکی از مهدکودک‌های اردبیل گفت که خطر مرگ همچنان کودک آسیب‌دیده را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اردبیل، ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران گفت: کودک مورد آزار به دلیل نحوه اشتباه غذا دادن مربی دچار مشکل جدی شده به طوری که همزمان مجرای بلع و تنفس یکی شده که در آینده مشکل روانی نیز ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که این نوع غذا دادن در مهد در گذشته هم مشکل ساز بوده و به مدیر مهد هشدار داده بودند.


وی بخشی از تقصیر کودک آزاری را بی‌تدبیری نهادهای نظارتی دانست و با بیان اینکه اولین اقدام، گزارش به دادستان بود، گفت: به تمام ادارات کل ابلاغ کردیم که هرگونه موارد مشکوک و حادثه ساز را در سریع ترین زمان اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: هر مسئولی با وظیفه نظارتی اگر از کودک آزاری مطلع شد باید گزارش می داد اما نباید با عدم اعلام جرم از مجازات کسانی که می‌دانستند و بی‌تفاوت رد شدند صرف نظر کرد.


عتباتی از عملکرد مطلوب سیستم قضایی در پرونده مهدکودک اظهار رضایت کرد و گفت: این عملکرد در شبکه های ماهواره ای نیز بیان شد.

وی بیان کرد: در جلسه بررسی پرونده کودک‌آزاری با حضور معاون دادستان و وکلا، بنده به رای آنها اعتراض کردم که نباید بخشی از حبس آن‌ها معلق ماند؛ چرا که هر متهم به 6 ماه حبس و ممنوعیت از فعالیت‌های مهد به مدت 2 سال محکوم شده بودند.


کد N454480

وبگردی