آفتاب

پیام رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به روحانی درباره غزه

پیام رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به روحانی درباره غزه

اسکو ویا و عزیز پهد، فرستادگان ویژه رییس‌جمهور آفریقای جنوبی صبح سه‌شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار کردند و پیام کتبی رییس‌جمهور کشورشان خطاب به دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظریف در این دیدار از سابقه نقش و مواضع خوب دولت و مردم آفریقای جنوبی در مجامع بین‌المللی از حقوق مردم فلسطین و نیز از جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای تمجید کرد و یاد و خاطره مرحوم نلسون ماندلا و نقش و مبارزات ایشان در راستای صلح و عدالت را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه با تشریح تلاش‌ها و تماس‌های دیپلماتیک ایران در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی در ظرفیت ریاست جنبش غیرمتعهدها برای حمایت از مردم فلسطین، بر ضرورت استمرار و تداوم همکاری و هم‌فکری کشورهای فعال در جنبش غیرمتعهدها در جهت تسریع و تسهیل در کمک‌رسانی به مردم در غزه تاکید کرد.

او با اشاره به این که اکثر شهدا و مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را مردم غیرنظامی به خصوص زنان و کودکان معصوم تشکیل می‌دهند، افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش و ابتکار سیاسی برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی جهت توقف کامل حملات جنایتکارانه به باریکه غزه و رفع محاصره کامل از این باریکه، تضمین تکرار نکردن حملات و تامین زندگی آرام برای ساکنان غزه پشتیبانی می‌کند.

ظریف هم‌چنین با اشاره به ابعاد خطرناک پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی در مناطق مختلف جهان از جمله در برخی کشورهای خاورمیانه و قاره آفریقا، تنها راه مقابله با آن را اراده و رویکرد مشترک و همکاری کشورهای جهان برای ریشه کن کردن تروریسم و افراط گرایی دانست.

فرستادگان ویژه رییس‌جمهور آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور به ظریف و روحانی، گزارشی از تحرکات و رایزنی‌های خود در راستای ابتکار عمل آفریقای جنوبی و استفاده از تجارب گذشته در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه ارائه کردند.

وی با اشاره به نقش و نفوذ ایران در مسائل منطقه‌یی و هم‌چنین تقدیر از مواضع و حمایت‌های دولت و مردم ایران از قضیه فلسطین، تداوم هم‌فکری و همکاری بین تهران و پروتوریا و دیگر کشورهای موثر در جنش غیرمتعهدها و در منطقه را برای تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و نیز برقراری آتش بس پایدار با توجه به مطالبات و حقوق انسانی مردم فلسطین یادآور شد.

انتهای پیام

کد N454471

وبگردی