آفتاب

مصر خواستار خویشتنداری آمریکا در برخورد با اعتراضات ضد نژاد پرستی در میسوری شد

مصر خواستار خویشتنداری آمریکا در برخورد با اعتراضات ضد نژاد پرستی در میسوری شد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه مصر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از مقام های آمریکا خواست در برخورد با اعتراضات ضد نژاد پرستی در برخی مناطق ایالت میسوری ، خویشتنداری نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، موضع مصر در قبال آمریکا تکرار لحن مورد استفاده واشنگتن در سال گذشته است، زمانی که مقام های مصری اعتراضات اخوان المسلمین را سرکوب می کردند.

به نوشته این خبرگزاری، انتقاد مصر از آمریکا به عنوان یک کشور اصلی اهدا کننده کمک به قاهره، امر غیرمعمولی بوده و مشخص نیست که چرا دولت مصر چنین موضعی را اتخاذ کرده است.

روابط واشنگتن و قاهره در پی کشته شدن صدها نفر از هواداران اخوان المسلمین به دست نیروهای امنیتی مصری پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین مصر از قدرت در سال 2013 به تیرگی گرایید.

متحدان غربی در مورد صلاحیت دمکراتیک ˈعبدالفتاح السیسیˈ رییس جمهوری مصر ابراز نگرانی کرده اند. این در حالی است که آمریکا همچنان در زمینه نظامی و موارد دیگر از قاهره حمایت می کند.

براساس این گزارش، بیانیه وزارت خارجه مصر در مورد ناآرامی ها در فرگوسن درست شبیه بیانیه منتشر شده از طرف دولت ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا در سال 2013 در محکومیت سرکوب اخوان المسلمین، قرائت شد. کاخ سفید در آن سال در بیانیه خود از نیروهای امنیتی مصر خواست نهایت خویشتنداری را در برخورد با اعتراضات هواداران مرسی نشان دهند.

شهر فرگوسن از زمان کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح بر اثر اصابت گلوله یک افسر پلیس سفید پوست در روز نهم ماه اوت (هجدهم مرداد ماه)، صحنه اعتراضات مردمی و ناآرامی شده و دهها نفر از معترضان توسط نیروهای پلیس و امنیتی امریکا دستگیر شده اند.

رسانام**9109**5981
کد N454436

وبگردی