آفتاب

حدادعادل: شورای عالی آموزش و پرورش، اتاق فکر وزارتخانه است

حدادعادل: شورای عالی آموزش و پرورش، اتاق فکر وزارتخانه است

مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش،اتاق فکر وزارت آموزش و پرورش است و کمک می کند وزیر و معاونانش از یک پشتوانه و پشتیبانی فکری و کارشناسانه بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در نشست مشترک اعضای شورای عالی و کمیسیون های وابسته به آن گفت: جایگاه و مسئولیت شورای عالی بسیار مهم است زیرا با سرنوشت یک کشور ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: با جمع بندی 36 سال فعالیت شورای عالی پس از انقلاب،به این نتیجه رسیده ام که قوت و قدرت هر شورایی بستگی به دبیرخانه آن دارد ، شما به ندرت مقامات مسئول و بالای کشور را پیدا می کنید که احاطه کارشناسی بر همه مسائل شوراهایی که در آن حضور می یابند،داشته باشند و چیزی که این نقیصه را جبران می کند،کار درست و مدیریت شده دبیرخانه آن شوراست.

وی تصریح کرد: شوراهایی که دبیرخانه آن فعال بوده و کارکارشناسی و دقیق می کنند و اطلاعات کارشناسی شده و مفید در اختیار اعضا قرار می دهند بسیار زودتر و قوی تر به نتیجه می رسند.

وی متذکر شد: دبیرخانه شورای عالی پشتیبان فکری و عملی شورای عالی است و این نهاد با ترکیبی که دارد می‌تواند بسیار مفیدتر و کارآتر از گذشته درخدمت کشور و آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به این که قانون گذاری،کار بسیار دشوار و فعالیتی سهل و ممتنع است،تصریح کرد:برنامه ها و فعالیت‌های کمیسیون ها و کمیته های شورای عالی باید مبتنی بر کار تحقیقاتی باشد.

رئیس فرهنگستان زبان وادبیات فارسی خاطرنشان کرد: در32 سال حضورم در شورای عالی،ضعفی که دیده ام،این است که شورا نتوانسته است به خارج از آموزش و پرورش آن طور که شان این شورا بوده است،نفوذ و سرایت کند،درشورای عالی،غیراز رییس جمهور،چندین وزیر،معاون وزیر و رییس سازمان عضو هستند و کمترشورایی در کشور است که این میزان مسئولان درجه یک عضو آن باشند.

وی افزود: تاکنون از سوی مسئولان و مجریان دیگر نهادها و سازمانها،شورای عالی آموزش وپرورش،به عنوان یک مساله ملی تلقی نشده و این یک نقیصه است.

حداد عادل با بیان این که شورای عالی به ارتباط قوی تر و حرفه ای تر بین بخشی نیاز دارد،اظهارامیدواری کرد روزی برسد که هیچ کاری در کشور جز از طریق تربیت در آموزش وپرورش حاصل نشود و همه در هر مقامی،از مقام معظم رهبری تا یک معلم ساده، باید بدانیم که راهی برای رسیدن به سعادت،جز حرکت در مسیر آموزش و پرورش وجود ندارد و این مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

این عضو شورای عالی آموزش وپرورش در پایان با تاکید بر این که شورای عالی آموزش و پرورش باسابقه ترین شورای کشوراست،خواستار آن شد که کتابی درباره تاریخ شورای عالی آموزش و پرورش تالیف شود و شخصیت‌های بزرگ و فرزانه ای که در100 سال گذشته عضو شورا بوده اند معرفی شوند و یک کار تحقیقی با حوصله،توسط محققان و پژوهشگران توانا با دیدگاه وسیعی درباره صورت مذاکرات شورای عالی آموزش و پرورش انجام بشود به گونه ای که نسل امروز با مراجعه به آن کتاب بتواند شناخت بهتری از تحولات علمی و پژوهشی جامعه بدست آورند.

انتهای پیام

کد N454354

وبگردی