آفتاب
اختری:

وحدت مسلمانان، یک ضرورت دینی است

وحدت مسلمانان، یک ضرورت دینی است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به توطئه‌های مختلفی که علیه اسلام و پیامبر اسلام صورت می‌گیرد، گفت: امروز وحدت یک ضرورت اسلامی و دینی است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به توطئه‌های مختلفی که علیه اسلام و پیامبر اسلام صورت می‌گیرد، گفت: امروز وحدت یک ضرورت اسلامی و دینی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمدحسن اختری در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با تأکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان جهان خاطرنشان کرد : ما در بحث وحدت اسلامی و یکپارچگی مسلمانان جهان به تعامل و سازش مسلمانان و غیرمسلمانان نیاز داریم.

وی با اشاره به حضور سفرای ایران در کشورهای مختلف اظهار کرد: ما امروز بسیار احساس نیاز می‌کنیم که به راهنمایی‌ها و اطلاعاتی که سفرای ایران از کشورهای مختلف برخوردارند دسترسی پیدا کنیم تا بتوانیم خدمات بهتر و مفیدتری را در جوامع اسلامی و غیراسلامی ارائه کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه صحبت‌های خود به بیان برنامه‌های مختلف مجمع جهانی اهل بیت پرداخت و گفت: سیاست اصلی ما در مجمع جهانی اهل بیت بومی سازی است. ما معتقدیم که مردم و پیروان اهل بیت در هر کجای جهان باید به نیازمندی‌های خود توجه کنند و تلاش کنند از معارف اهل بیت برخوردار شوند.

وی با تأکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی اظهار کرد: با توجه به هجمه‌ها و توطئه‌های بزرگی که علیه احکام اسلام و دستورات اسلام مشاهده می‌شود امروز وحدت یک ضرورت اسلامی و دینی به شمار می‌رود. سیاست ما نیز در مجمع جهانی اهل بیت این است همه طوائف و مذاهب اسلامی با محبت و یکپارچگی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. ما در این راستا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم ابتدا معارف اهل بیت و قرآن و علوم کامله‌ای که از قرآن و پیامبر به ما ارث رسیده است را به زبان بهتر و بیانی شیرین‌تر و با رویکردهای محلی در کشورهای مختلف بیان و معرفی کنیم. ما در همین زمینه حدود 1500 عنوان کتاب با مضمون علمی و منطقی و زبان‌های مختلف ترجمه و چاپ کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما توانسته‌ایم یک دانشنامه اهل بیت با نام «وی کی شیعه» را راه‌اندازی کنیم. ما این دانشنامه را با این نیت تنظیم کرده‌ایم تا بتوانیم واژه‌ها را آن گونه که در مکتب اسلام و اهل بیت تألیف می‌شود به جهان امروز بشناسیم.

اختری در پایان با تأکید بر لزوم خدمات رسانی به مسلمانان و کشورهای مختلف اظهار کرد: ما معتقدیم سفیران جمهوری اسلامی ایران می‌توانند کمک بسیاری در این زمینه به مجمع جهانی اهل بیت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N454055

وبگردی