آفتاب

نماینده بیجار در مجلس: استیضاح تصویری زیبا از مردم سالاری دینی است

نماینده بیجار در مجلس: استیضاح تصویری زیبا از مردم سالاری دینی است

تهران- ایرنا - نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح حق طبیعی مجلس و ابزاری برای جلوگیری از دیکتاتوری و تصویری زیبا از مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «سید محمد بیاتیان» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: پس مسایل فرعی را اصلی نکنیم و از بداخلاقی و تهمت و افترا به نمایندگان بپرهیزیم و بگذاریم در پروسه ای طبیعی کار انجام شود و هرآنچه در آرای نمایندگان ملت بود برای همه قابل احترام است.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهوری اظهارداشت: برادر عزیز جناب آقای روحانی رییس جمهوری محترم استنباط ما این بود که با آمدن دولتی که تدبیر و امید را سرلوحه برنامه های خود قرار داده مردم از گرمای تدبیر، امید تازه ای پیدا می کنند ولی نمی دانستیم که مقرر می فرمایند که برای نلرزیدن، حواله جهنم برای آنها صادر کنند.

وی یادآور شد: فراموش نکردید که شعار این مردم و همه آنهایی که نگران مذاکرات هستند از ابتدای انقلاب این بود که «می رزمیم، می میریم، سازش نمی پذیریم » و امروز به عنوان یک فرزند شهید در خانه ملت و از خانواده 5 شهید دفاع مقدس و از جانب قاطبه ایثارگران اعلام می دارم که «می رزمیم ، می میریم ، سازش نمی پذیریم».

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: یادمان نرفته که چه کسانی جام زهر را به آن پیرسفر کرده نوشاندند، نگرانی ما این است که باز تاریخ تکرار شود.

بیاتیان خطاب به ریییس جمهوری گفت: آقای روحانی می دانید و می دانیم که مجلس نمای واقعی تری از افکار ملی است چون از جزیی ترین مشکلات مردم اطلاع دارد بنابراین پس از یک سال از شروع به کار دولت این که هرجا می رویم ، بگوییم تقصیر دولت قبلی است دیگر پذیرفتنی نیست.

وی با بیان این که تورم بالا است، مردم در فشارند و این برای مردم کاملا ملموس است، یادآور شد: خیلی از خدماتی که خود دولت ارایه می دهد مانند آب، برق، گاز و سایر خدمات حداقل 25 درصد افزایش قیمت داشته است پس با حرف تورم پایین نمی آید مردم باید لمس کنند و ببینند.

نماینده مردم بیجار در مجلس به پخش شب نامه در مجلس اشاره کرد و گفت: مسوولان دولتی در این روزها نمایندگان را تهدید نکنند و این که می گویند شب نامه، نبوده است چرا که در روز روشن با امضای تاییدیه هیات رییسه و با امضای فرد منتشر کننده در میز نمایندگان قرار گرفته است به جای فرا فکنی دفتر ریاست جمهوری پاسخ دهند.

بیاتیان در ادامه به مسایل استان کردستان اشاره کرد و خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای رییس جمهوری، استان کردستان از لحاظ درصد آرا به جنابعالی، دومین استان کشور بود ولی نه در بحث دیدار با شما، برای مجمع نمایندگان و نه در سفر به کردستان خبری نیست و این واقعا برای ما و مردم کردستان جای سوال است؟

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: در شهرستان بیجار به عنوان بام ایران 72 روستا فاقد آب آشامیدنی سالم است. آب سد ما را به استان های دیگر دادند و مردم ما از تشنگی جان می دهند چاره ای بیندیشید و کاری بکنید.

نماینده مردم بیجار در مجلس همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه های روستایی شهرستان حدود 22درصد آسفالت شدند بنابراین حرکتی کنید که مردم از این دیار بیش از این مهاجرت نکنند.

بیاتیان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهارداشت: کشاورزان به عنوان ولی نعمتان مردم که بار عظیم تولید را برعهده دارند در حال نابودی هستند فکری برای آنها شود با این قیمت تضمینی گندم کسی در آینده رغبتی برای کشاورزی ندارد. قیمت های تضمینی را در سال های آینده به واقعیت نزدیک کنید.

نماینده مردم بیجار در مجلس نهم خطاب به وزیر صنعت و معدن و کار، تعاون و رفاه تاکید کرد: به فکر ایجاد واحدهای صنعتی مبتنی بر تولیدات بومی در شهرستان بیجار باشید تا اشتغال ایجاد شود تا بیش از این جوانان نخبه ما مهاجرت نکنند.

وی همچنین از وزیر بهداشت و همه کارکنان این وزارتخانه به دلیل اقدامات موثری که انجام داده اند، تشکر کرد.

سیام**1058**1336
کد N454012

وبگردی