آفتاب

خروج نمایندگان حزب عمران خان از مجلس‬/ شکست مذاکرات رهبران احزاب مخالف و دولت

خروج نمایندگان حزب عمران خان از مجلس‬/ شکست مذاکرات رهبران احزاب مخالف و دولت

خروج نمایندگان حزب عمران خان از مجلس و شکست مذاکرات رهبران احزاب مخالف و دولت از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن با اشاره به شکست دور نخست مذاکره رهبران احزاب مخالف از جمله حزب تحریک عوامی و تحریک انصاف و کمیته دولت گزارش داد که طاهر القادری رهبر حزب تحریک عوامی درباره تشکیل پارلمان خیابانی هشدار داده است.

این مذاکرات درحالی برگزار شد که طاهر القادری و عمران خان حاضر به دیدار با اعضای کمیته مذاکره کننده نشدند. القادری همچنین از اولین نشست مجلس عمومی در امروز سه شنبه در اسلام آباد با هدف بررسی مسئله استعفای نخست وزیر خبر داد.

گاردین نیز در گزارشی نوشت هواداران عمران خان ستاره سابق کریکت در تلاش برای سقوط دولت و تحت فشار قرار دادن نواز شریف نخست وزیر از پارلمان استعفا می دهند.

شاه محمود قریشی معاون رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نیز اعلام کرد که این تصمیم روز دوشنبه در پی چندین روز تظاهرات در اسلام آباد در اعتراض به نتایج انتخابات سال گذشته گرفته شد.

با بالاگرفتن تنش های داخلی در پاکستان، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف، خود را نخست وزیر بعدی پاکستان معرفی کرده و از توقف تظاهرات ضد دولتی تنها در صورت استعفای نواز شریف خبر داده است.

عمران خان همچنین وعده هایی را در صورت انتخاب به عنوان نخست وزیر سر داده که از جمله این موارد می توان به رفتن به کشورهای دیگر بدون نیاز به روادید و بهتر شدن وضعیت درمانی و دیگر وضعیت های اقتصادی اشاره کرد.

این اظهارات درحالیست که روزنامه نیوز از طرح چهار ماده ای دولت پاکستان برای پایان تظاهرات در اسلام آباد و تصمیم دولت برای مذاکره با عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف خبر داده است.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف همچنین آمادگی خود را برای پذیرش درخواست عمران خان به منظور برگزاری انتخابات میان دوره ای در صورت اعلام دیوان عالی کشور مبنی بر اثبات تقلب در انتخابات سال 2013 اعلام کرد.

آمادگی دولت برای بازشماری آرا در حوزه‌های مختلف به مدت 10 تا 15، تدوین یک چارچوب زمانی برای یافته‌ های کمیسیون دیوان عالی کشور و تایید آرا و اختصاص حداکثر بودجه برای آوارگان وزیرستان شمالی و دولت خیبرپختونخوا از دیگر موارد این طرح چهار ماده ای است.

کد N453922

وبگردی