آفتاب

پیام بان کی مون به معترضان پاکستانی/ تصمیم عمران خان برای برگزاری تظاهرات در "منطقه قرمز"

پیام بان کی مون به معترضان پاکستانی/ تصمیم عمران خان برای برگزاری تظاهرات در "منطقه قرمز"

پیام بان کی مون به معترضان پاکستانی، تصمیم عمران خان برای برگزاری تظاهرات در "منطقه قرمز" و انفجار و تیراندازی در باجور از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، همزمان با افزایش تنش‌ های سیاسی در پاکستان، استفان دوژاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت بان کی مون مدافع حق آزادی بیان بوده و خواستار خویشتنداری معترضان پاکستانی و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز شده است.

این اظهارات درحالیست که طاهر القادری رهبر حزب تحریک عوامی با اشاره به دریافت نامه های تهدید آمیز از ادامه تظاهرات ضد دولتی در تمام ایالت‌ های پاکستان در صورت عدم تحقق مطالبات اعضای حزبش خبر داده است.

قادری با اشاره به بازداشت اعضای حزب تحریک عوامی توسط نیروهای امنیتی در کراچی و ممنوعیت تردد خودروی شخصی وی به بهانه تهدیدات امنیتی در عین حال اعلام کرده است که این اقدامات مانع برگزاری تظاهرات ضد دولتی نمی شود.

آسوشیتد پرس نیز در گزارشی با اشاره به اظهارات عمران خان از تصمیم رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان معترضان پاکستانی‌ برای برگزاری تظاهرات در "منطقه قرمز" اسلام آباد با وجود تدابیر شدید امنیتی همزمان با پایان ضرب‌ الاجل 48 ساعته‌ به نخست‌ وزیر برای کناره گیری از سمت خود به خاطر تقلب در انتخابات خبر داد.

عمران خان مطالبات حزب خود را بر اساس قانون اساسی خوانده و از ادامه تظاهرات تا زمان تحقق این خواسته ها خبر داد که از جمله این مطالبات می توان به اصلاحات انتخابات و اقدام علیه کسانی است خواند که در انتخابات سال گذشته تقلب کردند.

وی با اشاره به دخالت نواز شریف و دولت پنجاب در قبال فعالان سیاسی اقدام پلیس را علیه افراد حزب تحریک عوامی به رهبری طاهر القادری محکوم کرده است.

منطقه قرمز اسلام‌ آباد محل قرارگرفتن ساختمان‌ های دیپلماتیک، پارلمان، ساختمان‌ های اداری و دولتی و محل اقامت نخست وزیر و رئیس‌ جمهور بوده و عمران خان خود را در خط مقدم این تظاهرات خوانده و تاکید کرده است اگر گلوله ای شلیک شود در اولین صف است تا به هوادارانش آسیبی وارد نشود.

این اظهارات درحالیست که نثار علی خان وزیر کشور پاکستان با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در اسلام آباد اعلام کرده است که هیچ‌ کس اجازه حضور و شرکت در تظاهرات به سمت منطقه قرمز را ندارد.

رسانه های پاکستانی همچنین از کشته شدن 9 نفر بر اثر انفجار بمب و حادثه تیراندازی روز سه شنبه در منطقه قبیله ای باجور در شمال غرب و کراچی در جنوب پاکستان خبر دادند.

نیروهای پلیس و سپاه مرزی ارتش پاکستان تحقیقات خود را برای بازداشت عوامل مقصر در این انفجار تروریستی آغاز کرده اما تاکنون هیچ یک از گروههای شبه نظامی مستقر در مناطق قبایلی پاکستان مسئولیت انفجار امروز سه شنبه را به عهده نگرفته است.

کد N453919

وبگردی