آفتاب

ساخت دستگاه همودیالیز در پارک فناوری پردیس

ساخت دستگاه همودیالیز در پارک فناوری پردیس

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس موفق به طراحی و ساخت دستگاه همودیالیز شدند که به گفته آنها با هزینه کمتر نسبت به نمونه های مشابه داخلی قابل عرضه است.

به گزارش ایسنا، این دستگاه به عنوان یک وسیله خارج از بدن، نقش کلیه را برای بیماران دچار نارسایی کلیه ایفا می‌کند. این دستگاه تمام اهداف متصور از دیالیز از جمله برداشت فرآورده های نهایی سوخت پروتئین از خون مانند اوره و کراتین، حفظ غلظت املاح خون در محدوده طبیعی، تنظیم اسیدیته خون و تنظیم مایع اضافی خون را پوشش می‌دهد. عمده مراکز و بازارهای هدف این محصول بیمارستانها و مراکز درمانی هستند که خدمات همودیالیز را ارائه می‌دهند.

تعداد افراد دیالیزی، بروز و شیوع سالانه بیماران دیالیزی و وضعیت دستگاه‌های دیالیز موجود در کشور می‌توانند به عنوان شاخص‌های علنی در شدت فراگیری و پیش‌بینی تقاضای آتی مورد استفاده قرار گیرد.

نیاز شبکه درمان کشور (مراکز دیالیز) به دستگاه همودیالیز بسیار زیاد می‌باشد و از همین تعداد دستگاه‌های موجود در مراکز دیالیز، تعداد زیادی از آنها نیاز به تعمیر داشته و می‌بایست جایگزین شوند. همچنین با توجه به تعداد افرادی دیالیزی، بروز و شیوع سالانه بیماران دیالیزی و وضعیت دستگاه‌های دیالیز موجود در کشور، تاثیر مثبت و کمک به رشد شبکه درمان دیالیز، توسط این محصول کاملا محسوس و ضروری خواهد بود.

از جمله مزیت‌های محصول می‌توان به بومی بودن نرم‌افزار دستگاه و قابلیت اضافه کردن موارد اضافی درخواستی توسط مراکز درمان، وجود مودم GPRS بر روی دستگاه جهت ارسال وضعیت عملکردی و خطاهای احتمالی دستگاه، هزینه پایین و سرعت بالا در زمینه خدمات پس از فروش به جهت دسترسی به قطعات ساخت داخل و همچنین بهای تمام شده پایین‌تر نسبت به دستگاه‌های مشابه داخلی نام برد.

آمریکا، آلمان، ژاپن، ایتالیا از مهمترین کشورهای تولید کننده و دارای دانش فنی این محصول می‌باشند.

به گفته محققان، قیمت تمام شده نمونه داخلی این محصول نسبت به نمونه خارجی دارای صرفه اقتصادی است که به همین سبب موجب صرفه‌جویی ارزی می‌شود.

با توجه به نیاز کشور به این دستگاه و خدمات وابسته به آن و عدم ارتباط و واردات مناسب محصول مشابه از کشورهای صاحب فناوری بر اساس تحریم‌های جاری، این دستگاه بومی شده و مزیت‌های زیادی نسبت به نمونه خارجی دارد و می‌تواند مانع از اثر تحریم‌ها شود.

انتهای پیام

کد N453915

وبگردی