آفتاب

دهها شبه نظامی دیگر در ادامه عملیات ضدتروریستی ارتش پاکستان کشته شدند

دهها شبه نظامی دیگر در ادامه عملیات ضدتروریستی ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان اعلام کرد در حملات روز سه شنبه جنگنده ها و بالگردهای نظامی به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی ˈوزیرستان شمالیˈ و ˈخیبرˈ در شمال غرب این کشور، دستکم 48تروریست کشته شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، در جریان حملات هوایی امروز، مخفیگاهها و مواضع زیرزمینی تروریست ها در بخشهای ˈکوکی خیلˈ و ˈتیرا ویلیˈ از منطقه قبیله ای خیبر و بخشهای مختلف وزیرستان شمالی مورد هدف قرار گرفت.

ارتش پاکستان اعلام کرد که عملیات نظامی ˈضرب عضبˈ با موفقیت در بخشهای مختلف وزیرستان شمالی ادامه دارد و بیشتر تروریست های کشته شده، وابسته به شبه نظامیان محلی و خارجی هستند.

ˈخواجا محمد آصفˈ وزیر دفاع پاکستان نیز پیشتر از انهدام مرکز فرماندهی و اطلاع رسانی تروریست های طالبان در جریان حملات هوایی ارتش در وزیرستان شمالی خبر داد و گفت: شبه نظامیان بسرعت در حال گریختن از مناطق عملیاتی هستند و شبکه های ارتباطی آنان یکی پس از دیگری منهدم شده است. همچنین چندین انبار مهمات و سلاح و تونل های زمینی شبه نظامیان کشف شده است.

عملیات نظامی ارتش پاکستان اگرچه ضربات سنگینی به تروریست ها و گروههای شبه نظامی زده است، اما در عین حال باعث آوارگی حدود یک میلیون نفر از اهالی منطقه وزیرستان شمالی شده است. ساکنان این منطقه برای در امان ماندن از این حملات، به بخشهای مختلف ایالت خیبر پختونخوا در شمال غرب پاکستان رفته اند.

دولت اسلام آباد که این روزها همزمان مشغول مبارزه در دو جبهه شامل زورآزمایی سیاسی با مخالفان و جنگ با تروریست ها است، بتازگی بودجه 150 میلیون دلاری برای ادامه مبارزه با جریان های تروریستی، به ویژه پشتیبانی از عملیات ضرب عضب ارتش پاکستان علیه گروههای شبه نظامی محلی و خارجی اختصاص داده است.

دولت پاکستان که ابتدا راه مذاکره با طالبان و گروههای شبه نظامی را در پیش گرفته بود و سعی داشت از حمله نظامی برای نابودی تروریست ها پرهیز کند، بعد از حمله تروریستی به فرودگاه کراچی و کشته شدن دهها نفر در این حمله که در خرداد ماه گذشته صورت گرفت، سیاست خود را تغییر داد و از روز 25 خرداد امسال حملات نظامی گسترده ای را علیه گروههای شبه نظامی در منطقه وزیرستان شمالی آغاز کرد.

از زمان آغاز این عملیات تا کنون، بیش از 700 نفر از عوامل گروههای تررویستی و شبه نظامی کشته شده اند.

آساق*272*274*1723**1577
کد N453842

وبگردی