آفتاب

مسکو آمستردام را مجازات کرد/ زیان 300 میلیون یورویی هلند

مسکو آمستردام را مجازات کرد/ زیان 300 میلیون یورویی هلند

تهران- ایرنا- آمارهای رسمی دولت امستردام نشان می دهد تحریم های روسیه علیه محصولات کشاروزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست کم 300 میلیون یورو خسارت برای هلند در پی خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز از آمستردام، اداره آمار دولت هلند اعلام کرد: مجموع ارزش صادرات مواد غذایی به روسیه شامل میوه، سبزی و محصولات لبنی بیش از 500 میلیون یورو در سال 2013 بوده که این میزان صادرات، 300 میلیون یورو برای تجار و تولیدکنندگان هلندی درآمد داشته است.

هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان به شمار می آید و روسیه مقصد نزدیک به دو درصد از صادرات این کشور است.

افزون بر این، بر اساس گزارشی از خبرگزاری فرانسه؛ اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد قصد دارد برای مقابله با تحریم های روسیه در مورد واردات محصولات کشاورزی اروپا، 125 میلیون یورو به تولید کنندگان محصولات کشاورزی اروپا کمک کند.

کمیسر بخش کشاورزی اتحادیه اروپا با بیان اینکه بر پایه سیاست مشترک بخش کشاورزی اتحادیه اروپا مبنی بر اختصاص یارانه به کالاهای فاسد شدنی، تدابیر فوری در این زمینه صورت گرفته است، اعلام کرد: برای مقابله با تحریم های روسیه بر واردات محصولات کشاورزی اروپا، 125 میلیون یورو به تولید کنندگان محصولات کشاروزی اروپا کمک مالی اختصاص می یابد.

در حالیکه مقامات اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در اثر تحریم های جاری روسیه علیه این کشورها با سختی های بسیاری روبرو شده اند، ˈدمیتری پسکوفˈ سخنگوی ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) گفت مسکو در حال بررسی تدابیر تنبیهی بیشتر برای اعمال علیه کشورهایی است که روسیه را تحریم کرده اند.

وی افزود: گزینه های فراوانی در دست بررسی است، ما بارها گفته ایم روسیه طرفدار تحریم نیست و گام اول را در این زمینه برنداشته است، اما در صورتی که شرکای ما به روش های غیرسازنده و مخرب خود ادامه دهند تدابیر تنبیهی بیشتری را در دستور کار قرار می دهیم.

پسکوف همچنین یادآور شد دامنه تحریم های بیشتر به نوع تدابیر کشورهای غربی علیه روسیه بستگی دارد.

برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین اوکراین در پی امتناع وی از امضای معاهده تجاری با اتحادیه اروپا و اعتراضات دامنه دار مردم اوکراین به این اقدام وی، به اولین جرقه تنش روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا تبدیل شد.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی برگزاری همه پرسی از مردم این منطقه، روابط روسیه با کشورهای غربی را تیره کرد.

درگیری ها در شماری از شهرهای شرقی و صنعتی اوکراین از جمله ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ بین نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه و تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، اوکراین را به بحرانی میان غرب و روسیه تبدیل کرده است که چشم انداز حل آن دوردست و تاریک به نظر می رسد.

اروپام**9157**9053**1485**1583
کد N453832

وبگردی