آفتاب
معاون ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد

ورود تیم‌های ارزیاب به «مورموری» برای برآورد میزان خسارت زلزله

ورود تیم‌های ارزیاب به «مورموری» برای برآورد میزان خسارت زلزله

معاون ستاد مدیریت بحران کشور گفت: در جریان زلزله دیروز بسیاری از واحدهای مسکن مهر دچار آسیب جدی شده‌اند که این آسیب‌ها نشان از اجرا و نظارت نامناسب این واحدهای مسکونی است.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگوی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: روز گذشته مقرر شد که هشت کمپ با ظرفیت 50 خانوار در آبدانان و دو کمپ 100 خانواری در مورموری ایجاد شود اما به واسطه عدم استقبال مردم برای استقرار در کمپ‌ها تصمیمات مذکور مورد تجدید نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مردم آبدانان به مکان‌های در نظر گرفته شده در ورزشگاه این شهر نرفتند، افزود: به همین دلیل با تجدید نظر در تصمیمات مذکور تصمیم گرفته شده که به هر خانوار یک چادر مسافرتی داده شود که توزیع این چادرها توسط هلال احمر صورت می گیرد.

اکبرپور با اشاره به ضرورت تسکین آلام روحی مردم خاطرنشان کرد: از امروز تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن، شرکت آب و فاضلاب، برق و ... جهت ارزیابی میزان خسارتهای زلزله به منطقه وارد خواهند شد.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در جریان زلزله دیروز بسیاری از سازه‌های مسکن مهر دچار آسیب جدی شده‌اند که این آسیب‌ها نشان از اجرا و نظارت نامناسب این واحدهای مسکونی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش آگاهی قبل از زلزله و همکاری رسانه‌ها و همکاری خود مردم منطقه باعث شد که برای نخستین بار در کشور و در جریان یک زلزله شش ریشتری هیچ‌گونه تلفات انسانی و جانی نداشته باشیم و هماهنگی و همکاری ستاد مدیریت بحران، مسئوان استانی و مردم نشان از بلوغ مدیریت بحران در کشور است.

انتهای پیام

کد N453768

وبگردی