آفتاب

موضع ضد چینی یک میلیارد و واکنش مقامات استرالیا

موضع ضد چینی یک میلیارد و واکنش مقامات استرالیا

کوالالامپور – ایرنا – وزیران کابینه فدرال استرالیا و سایر مقامات ارشد این کشور موضع ˈکلایو پالمرˈ از نمایندگان پارلمان این کشور که دولت چین را با کلمات نامناسبی مورد خطاب قرار داد، انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، کلایو پالمر شب گذشته در برنامه پرسش و پاسخ شبکه تلویزیونی ˈای.بی.سیˈ استرالیا، چینی ها را به یک حیوان با بچه های زیاد تشبیه کرد و گفت چین از این بچه ها برای برنامه های مختلف استفاده می کند.

این سخنان و موضع نماینده سرمایه دار پارلمان استرالیا باعث شد برخی از مقامات این کشور اظهارات وی را مورد انتقاد شدید قرار دهند.

وی دولت چین را همچنین با القاب توهین آمیز دیگری مورد خطاب قرار داد.

پالمر این موضع تند علیه چین را در پاسخ به موانع قانونی تجارت وی با یک شرکت چینی اتخاذ کرده است.

جولیا بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا در واکنش به این سخنان، گفت که قصد دارد به سفارت چین در این کشور اعلام کند دیدگاه های تند پالمر دیدگاه پارلمان این کشور نیست.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت: درست نیست که نماینده پارلمان از یک شبکه تلویزیونی ملی برای بیان مشکلات اقتصادی خود با شرکت چینی سوء استفاده کند.

ˈجو هاکیˈ از مسئولان بلندپایه خزانه داری استرالیا نیز اظهارات پالمر را ˈآسیب بزرگˈ معرفی کرد.

وی خطاب به پالمر، گفت: همه استرالیا را برای تامین منافع خود تخریب نکن.

این مقام بلندپایه خزانه داری استرالیا، گفت که چینی های شریک تجاری استرالیا هستند، بسیاری از محصولات ما را می خرند و از این طریق به ارتقا کیفیت زندگی هر روزه ما کمک می کنند.

ˈبارنابی جویسˈ وزیر کشاورزی استرالیا نیز در واکنش انتقادی خود گفت که پالمر قصد دارد در یک معامله سود هنگفتی به دست آورد. اما وی نمی تواند چینی ها را به خاطر سخت گیر بودن در تجارت مورد انتقاد قرار دهد، تجارت تجارت است و این ویژگی را دارد.

پالمر نماینده پارلمان استرالیا میلیاردی معروف است که قصد دارد کشتی تایتانیک دو را در چین ساهته و آن را در سال 2016 میلادی به آب اندازد.

وی همچنین تاکنون در چند نوبت متهم شده است از ثروتش برای خرید قدرت سیاسی استفاده می کند.

این نماینده پارلمان استرالیا دو سال پیش نیز تصمیم گرفت دایناسورها را احیا کند و به این منظور دانشمندانی را استخدام کرد که در سال 1996 گوسفند همتاسازی شده به نام ˈدالیˈ به وجود آوردند.

آساق**241**1611
کد N453636

وبگردی