آفتاب

انتقاد نماینده مجلس از برنامه تلویزیونی درباره عاشورا

انتقاد نماینده مجلس از برنامه تلویزیونی درباره عاشورا

نماینده مردم کنگاور از صحبت‌های مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی در مورد عاشورا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وحید احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: چند روز پیش در یک برنامه زنده تلویزیونی، عباراتی از زبان مهمان برنامه پیرامون عاشورا جاری شدند. سزاوار است آن فرد ضمن عذرخواهی از پیشگاه سرور و سالار شهیدان و ملت ایران اظهار ندامت نماید.

او ادامه داد: پیروزی مردم شهیدپرور در جریان انقلاب اسلامی بر رژیم تا دندان مسلح پهلوی و جنگ هشت ساله در مقابل همه زورگویان عالم جز با الهام از قیام حیات‌بخش امام حسین (ع) امکان‌پذیر نبود. آیا فرد آزاداندیش و مصلحی در عالم سراغ دارید که برای رهایی خود از بند استعمارگران از مکتب حسین (ع) بهره نگرفته باشد. آیا اندیشیده‌ای چرا ستمگران تاریخ با برگزاری مراسم عاشورا مخالفت کرده‌اند؟

این نماینده مجلس افزود: باید متأثر شد که هنوز هستند افرادی که از سر بی‌اطلاعی یا غفلت یا خدای ناخواسته، غرض‌ورزی، در مسیر انحراف حرکت می‌کنند. اکنون که ملت ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی و غرور ملی خویش در زمینه دانش هسته‌ای توانسته است مرزهای صنعتی و علمی را درنوردند قطعا این عظمت و پیشرفت، خوشایند استکبار و در رأس آنها آمریکا نیست. لذا همواره در حال دشمنی و توطئه علیه ایران اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. حتی در این یک ساله اخیر که مشغول مذاکره بوده‌اند.

احمدی خاطرنشان کرد: پس از بیانات مقام معظم رهبری در هفته گذشته که گوشه‌هایی از دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های آنان را یادآور شدند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد از زمان اجرای توافق‌نامه، هیچ تحریم جدی علیه ایران وضع نشده است، وقاحت و پررویی تا چه حد؟ پس تحریم‌های هشتم و بیست‌ویکم آذرماه و چهارم و هشتم و هفدهم بهمن ماه سال 92 و نوزدهم تیرماه 93 علیه شرکت‌ها و بانک‌ها و افراد مرتبط با ایران توسط اتحادیه اروپا و آمریکا چیست؟ لذا ملت ایران با بصیرت خود، هیچ‌گاه از مکر و فریب دشمنان خود غافل نمی‌شوند. ضمن حمایت از مسئولین کشور و مسئولین مذاکره‌کننده، تحت هیچ شرایطی حاضر به عبور از خطوط قرمز خود که حفاظت و حراست از دستاوردهای هسته‌ای است نخواهیم شد.

او گفت: به نظر می رسد بعضی از اعضای گروه 1+5 برای حل موضوع جدی نیستند و با زیاده‌خواهی و بی‌منطقی و زورگویی در مسیر مناسب و منطقی حرکت نمی‌کنند.

این نماینده مجلس به گروه‌های تروریستی منطقه اشاره کرد و گفت: ظهور گروه‌های تروریستی اجاره‌ای در منطقه با مدیریت و برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها و تجهیزات آنان از طریق رژیم صهیونیستی و سرویس امنیتی انگلیس و حمایت‌های مالی و رسانه‌ای برخی کشورهای منطقه در جهت اسلام هراسی راه‌اندازی جنگ و مسلمان‌کشی، تخریب واژه جهاد، تجزیه برخی کشورهای منطقه و انحراف افکار عمومی جهان از جنایات رژیم کودک‌کش و قاتل هزاران فرد بی‌گناه است.

احمدی هشدار داد: طراحان و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تروریست‌های اجاره‌ای بدانند به زودی خود گرفتار این آدم‌نماهای بی‌رحم و بی منطق خواهند شد.

نماینده مردم کنگاور در بخش دیگری از نطق خود، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود دانست و افزود: امروز ملت حق دارد از قوای سه‌گانه مطالبه نماید که برای اجرایی شدن این اقدام هم چه کارهایی صورت گرفته است. ملت به خوبی می‌داند تحریم‌ها علیه ملت ادامه خواهد داشت و این تقابل وجود دارد مگر آن که کشور به قله اقتدار برسد.

او بر لزوم مبارزه با فساد اقتصادی هم تأکید کرد و گفت که با آنها باید از کار اقتصادی منع شوند و فقط به بخش‌های اقتصادی کشور سرویس دهند.

این نماینده مجلس به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش هم اشاره کرد و خواستار ایجاد اشتغال‌، عدم برخوردهای سیاسی در استان و رفع معضلات اقتصادی شد.

اتمام پروژه راه‌آهن، مسکن مهر، تکمیل سدها، گازرسانی روستاها و رفع مشکل وام زلزله‌زدگان از دیگر درخواست‌های این نماینده مجلس بود.

انتهای پیام

کد N453566

وبگردی