آفتاب

ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از همکاری‌ها با ایران برای مقابله با داعش

ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی از همکاری‌ها با ایران برای مقابله با داعش

همزمان با افزایش تمایل مقامات غربی برای همکاری با ایران در مقابله با داعش، مقامات دولت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند که این کار موجب قدرتمندتر شدن ایران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفته بود ایجاد یک دولت افراط‌گرا در قلب عراق و گسترش آن تا مرزهای سوریه مسأله‌ای نیست که کیلومترها دور از ما اتفاق بیفتد و به ما مربوط نباشد.

این مسأله نگرانی امروز ما است چون اگر اقدامی مناسب برای جلوگیری از پیشروی‌های این گروه تروریستی خطرناک صورت نگیرد تا جایی گسترش خواهد یافت که می‌تواند ما را در خیابان‌های انگلیس هدف قرار دهد.

کامرون همچنین تأکید کرد ما باید با کشورهای منطقه همچون عربستان، قطر، امارات، مصر، ترکیه و حتی ایران برای مقابله با تهدید مشترکمان همکاری کنیم.

به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز 26 ژوئن پس از انتشار خبر پیشروی‌های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در خاک عراق در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی، گفت که رویکرد واشنگتن باید به گونه‌ای باشد که همزمان ایران و این گروه سنی تندرو را تضعیف کند.

وی گفته بود زمانی که دشمنان شما با یکدیگر می‌جنگند هیچ یک از آنها را تقویت نکنید.

این روزنامه در ادامه آورده است: مقامات دولت اسرائیل گفته‌اند که نتانیاهو این پیام خود را از آن زمان تاکنون در جلسات خصوصی و یا در میان محافظه‌کاران بارها تکرار کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در مورد تمایل آمریکا برای همکاری با ایران در مورد داعش ابراز نگرانی و ادعا کرد این کار می‌تواند آمادگی غرب برای دور نگه داشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای را کمتر کند.

وی همچنین در اظهارات خصمانه خود مدعی شده بود من فکر می‌کنم مهمترین و اصلی‌ترین هدف در خاور میانه برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای باشد چون این سلاح‌ها برخلاف ماشین‌های نظامی دیگری که شاید هزاران نفر را نابود کنند می‌توانند میلیون‌ها انسان را بکشند. از این رو به هر قیمتی باید از این کار جلوگیری شود.

مقامات دولت رژیم صهیونیستی علاوه بر این ابراز نگرانی کردند همکاری غرب با ایران برای مقابله با داعش می‌تواند موجب قدرتمندتر شدن یک بازیگر در روند مبارزه با دیگری شود.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی در مورد تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی می‌کند که دولت او تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N453563

وبگردی