آفتاب

شورای امنیت حمله انتحاری در کشور مالی را محکوم کرد

شورای امنیت حمله انتحاری در کشور مالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حمله انتحاری در شمال کشور مالی را که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای حافظ صلح بورکینافاسویی شد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای از دولت کشور مالی خواستند تا سریعا تحقیقات درباره این حمله را آغاز کرده و بانیان آن را محاکمه کند.

براساس گزارش "هیات متحد ثبات چند بعدی" سازمان ملل در کشور مالی، یک ماشین در نزدیکی یک پاسگاه در روستایی در منطقه تیمبکتو در شمال این کشور منفجر شد.

در این بیانیه، شورای امنیت به خانواده‌های این دو حافظ صلح تسلیت گفته و مجددا حمایت کامل خود را از این هیات که به ایجاد صلح پایدار در این کشور آفریقای غربی کمک می‌کند، ابراز کردند.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت مجددا تاکید می‌کنند هرگونه اقدام تهدیدآمیز علیه صلح بین‌المللی و امنیت که از طریق فعالیت‌های تروریستی ایجاد می‌شود و هرگونه اقدام تروریستی، صرف‌نظر از زمان، مکان و انگیزه بانیان آن جنایتکارانه و ناموجه است و باید با تمام قوا با آن‌ها مبارزه شود.

بعد از پیشرفت‌های نسبی امنیتی در سال 2013، شرایط در شمال مالی از آغاز سال جاری میلادی هم‌زمان با آغاز درگیری‌ها بین نیروهای دولت و شورشیان طوارق بدتر شده است.

افزایش وقایع از جمله ساخت واحدهای انفجاری پیشرفته‌تر که اکثرا مردم کشور مالی و نیروهای امنیتی بین‌المللی را هدف قرار می‌دهند مانع از بازگشت به شرایط عادی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای شده است.

اولین گفت‌وگوهای داخلی در این کشور برای رسیدن به یک قرارداد صلح جامعه از 16 تا 24 ژوئیه در پایتخت الجزایر برگزار شد.

انتهای پیام

کد N453181

وبگردی